Gå til innhold

asus v9999 GE (256 MB) -> v9999 Ultra bios-mod

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp et Asus v9999 Gamer Edition 256 MB. Er meget fornøyd med dette! Klokker bra også (425/1150). Hadde ingen problemer med å åpne alle låste pipelines/vertex s. Så nå skal vel dette tilsvare et 6800 Ultra.

Kjørte et script med Rivatuner som åpnet pipelines på en bios-fil til dette kortet (som jeg også har moddet med 6800U hastigheter). Så alt er BRA. (slipper nvstrap)

Scorer omtrent 13000 3dmarks (03) og 71000 Aquamarks (03). Dette på et s939 Athlon64 3500+@2420 MHz.

Det eneste jeg lurte på er om man kan modde bios til å identifiseres som et ultra kort, men fremdeles ha fungerende sensorer osv. Da jeg flashet med en "vanlig" Asus 6800Ultra bios så forsvant Asus sine sensorer (ihvertfall med Asus Smartdoctor).

Jeg regner med det beste er å ta utgangspunkt i original bios og modde den til en 6800U bios.. Prøvde dette med NiBiTor og endret navn + Device ID/Subsystem ID (leste fra en org Asus 6800U bios), men kortet blir fortsatt sett på som et 6800 (vanlig) kort i Windows (Rivatuner sier 6800 med 16 pilelines).

Dette er selvfølgelig bare flisespikkeri... Noen som vet hvordan dette kan gjøres? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...