Gå til innhold

CPU "hopp" ved markering av filer

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at CPU'en min hopper opp til 100% når jeg markerer 2 eller flere store filer (over 600MB).

Dette begynner etterhvert å bli ganske plagsomt ettersom jeg jobber med store filer hele tida.

Problemet dukket plutselig opp på fredagen og jeg kan ikke finne ut hva som er galt.

Eneste forandringen jeg har gjort på maskinvare og programvare er en liten bluetooth adapter jeg satt inn for å overføre filer fra maskina til mobilen. Så jeg tenkte kanskje det var grunnen, men når jeg koblet fra denne så var fortsatt problemet der.

Noen tips? Har ikke veldig lyst til å formatere maskina heller.

På forhånd takk!

Mvh Joachim Frisvold aka Mites

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det skjedd før?

Jeg prøvde nå selv, har en mappe med mange filmer og viste haket på "detaljert". CPUen hoppet til 80-100% da jeg markerte 2+ filer. Jeg regner med at dette er normalt fordi Windows "undersøker" hvor stor filen er og eventuelt lager et forhåndsvisningsbildet av filen.

Lenke til kommentar

Fur: Om det hadde skjedd før hadde jeg ikke sett på det som ett problem. Som det står i det første innlegget mitt så begynte dette på fredag. Det er ikke bare det at CPU'en hopper opp til 100%, men hele maskina venter noen sekunder med å reagere igjen.. også hvis jeg flytter VLC vinduet over på skjerm 2.

Ueland: Såvidt jeg vet er maskina fullt oppdatert og patchet, men skal se om det har kommet noen nye oppdateringer nå.

edit:

Your computer appears to be up-to-date; no critical or security updates are available at this time.
Endret av MiteS
Lenke til kommentar

Jeg tviler igrunn på at over 150 filer plutselig er blitt korrupte, men jeg kan jo prøve den fiksen som står i tråden du linker til.

edit:

Nå vil du miste funksjonen der Windows lister opp AVI-informasjon som bredde, høyde, bitrate etc for avi-filer.

Jeg trenger denne informasjonen så det blir ikke aktuelt å slette den verdien i regedit.

Endret av MiteS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...