OC-Freak Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Siden norek nå har fått inn nye partier med That's Write plater bestilte jeg noen av hver for å finne produsent. Litt spennende med That's Write - vet aldri hva man får (selv om det oftest er lavkvalitets produsenter som brukes) Denne gangen var det heller kjedelig da.... Bestilte: 25pk 8x DVD+R 50pk 8x DVD+R 25pk 8x DVD-R 100pk 8x DVD-R 10pk 16x DVD+R 25pk 8x DVD+R: OPTODISC.OR8 50pk 8x DVD+R: OPTODISC.OR8 25pk 8x DVD-R: OPTODISCR008 100pk 8x DVD-R: OPTODISCR008 10pk 16x DVD+R: CMC.MAG.M01. Som dere ser er 8x platene som kom inn på denne forsendelsen 100% optodisc produksjon. Og det ser ut for at min teori om at samsung får de beste optodisc platene holder stikk, har kun brent noen få - men resultatet med disse er ikke spesielt bra. Vedlagt er et resultat med en 8x DVD-R plate brent på 8x, får mer eller mindre samme resultat med de testede brennerene og på platen kan man se at mørkere felt ytterst mot kanten. Med andre ord ujevn DYE nær kanten som gjør et område dårlig. Virker ok på 4x. CMC.MAG.M01 16x platene er dog helt greie hvis du har en brenner som støtter disse. Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Som jeg tenkte Tror ikke TW bytter til en bedre produsent før de opplever merkbart sviktende salg. Det tror jeg kan bli lenge til fordi DVD plater har et stadig voksende marked. Bevisste forbrukere vil skifte merke, men nye uvitende kunder vil komme til. Det er tydelig at TW har reposisjonert seg fra kvalitet (Ricoh) til lavkvalitets leverandør (optodisc) på DVD+R. På DVD-R gikk de faktisk opp i kvalitet fra lead, princo og vanguard til optodisc :!: Så lenge det er et marked for lavkvalitetsplater tror jeg TW vil selge det. Som jeg har sagt tidligere. Jeg tar høyde for at TW er lavkvalitetsplater inntil det motsatte er bevist Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Har nå testet et par-tre DVD+R plater og de viser dessverre de samme tendensene, en ble til og med helt uleselig (får "no additinal sense information" feilmelding allerede før den begynner å lese platen under plate testen). Her er en av de "bedre", her kan dere se tendensene på slutten til problemer. Det er tydelig at disse er enda dårligere enn samsung sine optodisc plater da jeg ikke har hatt så "alvorlige" problemer med de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå