Jan-E. Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Når jeg slår på maskinen så er det håpløst å se NRK(vanlig antenne), mens TV2 går greit. Bildet blir helt forvrengt og av og til forsvinner lyden og. Kan det være for at PC'n og antennen står i omtrent samme høyde? Endret 10. mars 2005 av Jan-E. Lenke til kommentar
floffan Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 hehe. har samme problemet. Men det skjer kun når jeg spiller 3d spill. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Er hele tiden hos meg, og ekstra ille når jeg plugger i kabel i USB-kontakten forran.. Lenke til kommentar
Zardoz51 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Er PC'ne koblet til jorede kontakter? En PC er en støysender uten like. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Glemte å skrive at den ikke er jordet. Kanskje lurt å prøve på det? Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Har jordet systemet nå, men uten noen bedring! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Har du trådløst tastatur eller mus da? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 NRK er søppel uansett du kan jo prøve å slå av dettrådløse tastaturet og se om det blir bedre da Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 NRK er søppel uansett du kan jo prøve å slå av dettrådløse tastaturet og se om det blir bedre da Du kan jo prøve å si det til ungene som ser på barne-TV kl.18.00.... Har prøvd å koble fra, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Krysser antenneledningen noen ledninger fra/til PCn? I såfall kan det oppstå støy der. Kan vel også være et lydanlegg (f. eks. subwoofer) eller annen magnetisk kilde som står i nærheten av TVn som skaper forvrengingene i bildet. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Avstand til kabel er ca 5m. Forvrenging oppstår kun når selve PC'n er påslått. Ingen støy på TV2. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Når jeg slår på maskinen så er det håpløst å se NRK(vanlig antenne), mens TV2 går greit.Bildet blir helt forvrengt og av og til forsvinner lyden og. Kan det være for at PC'n og antennen står i omtrent samme høyde? Problemet kan være i andre enden... Hvordan er tilstanden til antennen og antennekablene? Hvis kablene er dårlig eller hjemmemekka skjøter, så gir dette dårlig skjerming mot elektronisk støy. Lenke til kommentar
tozer Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Sikker på at du har jord hele veien? hjelper ikke å koble til jord om jordinga ikke virker. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Tror jeg prøver å flytte antennen siden den står på veggen 4meter fra PC'n, og i samme høyde! Lenke til kommentar
Jove Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Jeg fikk lignende problem. Støy på tv-kanaler i hele huset, når datamaskinen stod på. Problemet var faktisk: Jordfeil i en vaskemaskin. Bare som et tips, sjekk om det er jordfeil i huset. Om du har et multimeter kan du måle spenningen mellom fasene og jord. Mvh JO Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 God jording fjerner støy. Hvis antennekabel er skadet kan det hende at kappen inni koaks ikke demper støy nokk mye. Skift koakskabel hvis mulig... (har samme problem med tv2) Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Nå har jeg målt mellom fasene og jord, 143V på den ene og 108V på den andre Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Høres ut som om du har jordfeil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå