expose2k Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 litt offtopic. At folk aldri lærer... velg noe annet enn D-Link. Har bare bare dårlige erfaringer med D-Link. Velg 3com istedenfor, eller linksys. On topic. En grei ting å gjøre er å LESE manualen, Sto noe om: Viktig! Skru av alt utstyr. Gi strøm til modem og vent til dette er klart. Gi deretter strøm til router. Dette sto på et eget gult ark i manualen jeg fikk. Og dette løste mye av problemene mot modemet. Håper dette hjalp litt David J. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 D-Link kan fungere utmerket, en restart i ny og ne er helt greit. Men når det er første gang en setter opp nettverk må en lese seg til kunnskap. Til tråd starter: "Topcom" som modem, ikke noe annet. D-Linken settes opp med PPPOE - brukernavn og passord. Les manualen. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 @expose2k - Kom riktignok med noe bra der når det gjelder rekkefølgen av boot når det gjelder kobling av modem>router eller router>router . Men DLink hetsingen er jeg ikke helt enig i for så fremt man setter opp en boks som den skal så er ikke DLink noe værre en ett annet merke . Jo jeg inrømmer at jeg har hatt noen problemer med min DI-624+ men etter å ha fått en sterkere strømforsyner så er mine problemer saga blott . Nå gjelder dette topic en DI-624 og der ble det noe rot med ett parti routere som kom inn til landet samtidig som det dessverre viser seg at DLink bruker folk til Betatesting ved å slippe "dårlig" firmware ut på nettet . Det som dessverre hiver mer bensin på bålet er at i ett parti routere kan det være 1 eller 2 som dessverre er helt tullete mens andre funker helt ok . Men at det generelt er et så dårligere produkt det vil jeg ikke være enig i . Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Du må finne ut kordan telenor modemet er satt opp.Er det satt opp som router så kan du endre dette til at det blir eit reint modem. Det er det beste, at telenor modemet er modem, og at dlinken din ringer opp nettet. på den måten slepp du og forwade porter 2 ganger. Tjenester som dyndns vil fungere bedre også. Upnp trafikk vil også sleppe lettere ut/inn. http://www.online.no/kundeservice/veiledni...ndex-modem.html Guide til kordan du endrer det til modem. Du hadde rett i at Topcom'en var satt opp som ruter. Men synes likevel det var rart at jeg ikke fikk noen som helst aktivitt på WAN porten på D-Linken, men det var kanskje fordi den var satt opp med feil protokoll. I forhold til det med porter så er det vel kanskje like greit slik jeg har det nå, dvs at D-Linken kun fungerer som en trådløs hub. Topcom'en tar seg av PPPoE og er DHCP server. Eller kanskje jeg kunne kastet hele Topcom'en og bare brukt D-Linken ? Eg ville ha satt topcomen opp som eit modem. Brukt Dlinken til og ringt opp internet. Det er fordi Topcomen er litt kronglete og konfigurere, synes eg. Lenke til kommentar
koker Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Du må finne ut kordan telenor modemet er satt opp.Er det satt opp som router så kan du endre dette til at det blir eit reint modem. Det er det beste, at telenor modemet er modem, og at dlinken din ringer opp nettet. på den måten slepp du og forwade porter 2 ganger. Tjenester som dyndns vil fungere bedre også. Upnp trafikk vil også sleppe lettere ut/inn. http://www.online.no/kundeservice/veiledni...ndex-modem.html Guide til kordan du endrer det til modem. Du hadde rett i at Topcom'en var satt opp som ruter. Men synes likevel det var rart at jeg ikke fikk noen som helst aktivitt på WAN porten på D-Linken, men det var kanskje fordi den var satt opp med feil protokoll. I forhold til det med porter så er det vel kanskje like greit slik jeg har det nå, dvs at D-Linken kun fungerer som en trådløs hub. Topcom'en tar seg av PPPoE og er DHCP server. Eller kanskje jeg kunne kastet hele Topcom'en og bare brukt D-Linken ? Eg ville ha satt topcomen opp som eit modem. Brukt Dlinken til og ringt opp internet. Det er fordi Topcomen er litt kronglete og konfigurere, synes eg. Eg er enig med Cornel, det du bør gjere er å følge Denne og så finner du Dlinken din her for så å følge den instalasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå