|Flame| Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Bare lurte angående viftestyringen som er laget på ok.no http://www.overklokking.no/cooling/diverse...ring/index.html Lampen som er på, hvor mange volt tåler den? Om man veksler mellom 5,7,12 volt, er det like mye lys i lampen hver gang? Og, er det en diodesak, eller lyspære? Hva er greiest? Lenke til kommentar
KickF Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 ja de kan no tenkest at denne pæra her vil lyse svak, bra , å godt slik som han har koblet den ... eg for min del ville no ha koblet ein Lysdiode rett fra kontaklten , alså du tar ledninger kontrakten før du kjører dem inn på brytarene ... Kvifor bruke lysdioder ? jo frdi desse er mest KULT å de utvikler midre varme + at d trekker midre strøm enn ein lyspære ville ha gjordt , men vist du kobler til en Lydiode til 12Volten så må du bruke ein motstander på eit av beina på lysdioden , for utgangspunktet så trenger berre lysdioden 1.5 - 3 volt ... eg veit at Microplex.no selger lysdioder med motstander slik at du kan koble dei drekte til 12v eller 5v som du har på kontaktene Lenke til kommentar
EC Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Ta et titt på "project SU" i signaturen min. Der finner du en god beskrivelse på min viftestyring. Lenke til kommentar
|Flame| Skrevet 25. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Den 2002-06-25 18:39, yummy skrev:Ta et titt på "project SU" i signaturen min. Der finner du en god beskrivelse på min viftestyring. Har nok lest grundig gjennom den, og bestilt mye av samme komponentene. Men, den ble litt for avansert for meg, så lager en lignenes av ok.no. Det jeg er usikker på, er hvor store motstander jeg skal sette på LED'sene på 2.1v og 3.8v Og, kan vel ikke koble vidre fra LED'sene med motstand til bryterne? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Den 2002-06-25 21:38, |Flame| skrev:Og, kan vel ikke koble vidre fra LED'sene med motstand til bryterne? Det har du helt rett i, du kan ikke koble til etter. Bare før. Hvis det er fanbus med 2 volter og en LED til hver av dem kan du jo ta en titt her. Koblingsskjema finner du på side 3 i tilfelle du ikke vet hvordan de skal kobles. Hvis du derimot er interesert i dual color LED's (merk prisen) kan du jo ta en titt her. På siste side er det også et koblingsskjema. Kar'n som har snekkret er nordmann og har bestilt flere hvis ikke alle delen fra Elfa. Produktnummerene er også der. Håper noe var av interesse! Lykke til :smile: Ps: I tilfelle du snekkrer, post bilder :grin: [ Denne Melding var redigert av: bamsefar på 2002-06-25 22:20 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå