bang0 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Helt siden jeg fikk pc'en min har det vert ett problem med lyden. Det kommer en sinnsykt irriterende lyd som høres ut som summetone i tillegg til vanlig lyd seff..så jo høyere lyd jeg velger, jo høyere blir denne ''summetonen''.. Har prøvd å installere driveren på nytt, men problemet oppstår fremdeles. Lyden kommer uansett hvor på pc'en jeg kobler til headsettet/høytallerne. Noen som vet hva problemet er? Hvordan d kan fikses ? Endret 6. mars 2005 av bang0 Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 jeg tror helst at det er en feil med hele lydkortet så hvis jeg var deg hadde jeg kjøpt et nytt. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 det er nok en jordingsfeil vil jeg tro.. skaff deg en jordet stikkontakt Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Kontrollpanel -> Lyder og lydenheter Alternativer -> Egenskaper Merk av alle i listen, slik at du får alle volumkontrollene opp. Eksperimenter med å dempe forskjellige kontrollere og se om lyden forsvinner. Lenke til kommentar
bang0 Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 har prøvd egenskaper på kontrollpanel, og det eneste som fjerner summingen der, er når jeg tar AV selve Master volumen.. men da går jo hele volumen av.. bruker ikke jordet stikkkontakt nå, men mener jeg har brukt før..da tror jeg jeg fikk samme problem.. kan teste igjen nå. Lenke til kommentar
bang0 Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 prøvde med jordet kontakt, men lyden forsvant ikke.. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Bruker integrert lydkort? Det "å så supre" 7.1 AC97-kortet som står i de fleste nForce-baserte hovedkort av nyere dato (inkl. mitt) er UTTER CRAP... Har vurdert å gå tilbake til det gamle Live! Player 5.1-kortet mitt for å få bedre lydkvalitet. Lenke til kommentar
bang0 Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 jeg har jo ett lydkort jeg brukte på gamle pc'en min.. men vil den funke på den nye pc'n min? har innebygget lydkort på den nye. Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Det -kan- være EMC problemer også. Jeg hadde alldrig noen ulyder fra mitt integrerte lydkort (Soundstorm ?) på mitt ABIT NF7-Sv2, men så var jeg nøtt til å ned-bytte høytalere plus at jeg fikk en router og litt annet rett rundt høytalerene.. etter dette så har jeg en suse-lyd som jeg ikke hadde før. Heldigvis så er den konstant volume og følgelig kan jeg overdøve den med å høye volumet. Test å flytt nettkabler og slikt unna høyttaler ledninger..? Lenke til kommentar
thoering Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 jeg har jo ett lydkort jeg brukte på gamle pc'en min.. men vil den funke på den nye pc'n min? har innebygget lydkort på den nye. Jeg regner med det forrige lydkortet ditt var PCI, ikke ISA ( ) og i så fall passer det gamle lydkortet fint i nymaskina. Integrerte lydkort er jevnt over ikke så mye å skryte av. Mitt integrerte og lager ulyder, ekle skrapelyder når jeg hører på musikk. Bruker det selvfølgelig ikke til daglig Lenke til kommentar
bang0 Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 hehe.. da prøver jeg det gamle lydkortet.. det var PCI ja.. Lenke til kommentar
bang0 Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Ok, nå funket alt helt fint ;) nå ble jeg lettet ... takk for hjelpen alle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå