_lefze_pwns_all Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg fant noen lilla leds med extra glass rundt som gjør at det blir et fint lilla lys fra dem, og tenker å slenge disse inn i pcn, men lurer på hvilke farger på den 4-pins molex kontakten jeg skal flette pluss og minus ledningen inn i? Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Hvis du er så heldig at LEDsene tåler 5V så sammenkobler du med rød og sort (begge sorte er enkelt og greit jord og er "like". Ellers så er jo vanlig LEDs ca. 2- 4 V og da må du ha en motstand på, eller så brenner du LEDen med en gang. Lenke til kommentar
_lefze_pwns_all Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) men, hvis jeg prøver dette nå, kan det skade noen av komponentene i pcn? EDIT: tror disse ledsene tåler litt, siden de er beregnet for å stå i en bil... Endret 6. mars 2005 av _lefze_pwns_all Lenke til kommentar
_lefze_pwns_all Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 testet det på gamle maskina til fattern nå... gikk fint... takk for hjelpen... ble fint lys Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Hvis de er beregnet for biler går de vel på 12V? Da kobler du den på gul og svart. Lenke til kommentar
icer Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Du bør vite hvor mye spenning og strøm LED'en trenger. Du kan koble LED på andre spenning/strømstyrker, men det vil da gå utover LED'en... Enten vil den lyse sterkere eller svakere eller bare blinke så er den død... Du bør koble en motstand på LED'en, uansett hva folk sier at de har prøvd... Vi sier du har 12V strømforsyning, LED spenning 2,4V 20mA (0,02A) R=(spenning-LED spenning) / LED strøm R=(12V-2,4V) / 0,02A R=108ohm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå