Gå til innhold

Hva er ATI skalaen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man har shaders under OGL også, her er de kallt fragment shaders.

 

Om Riddick bruker OGL eller D3D har jeg ikke klart å finne ut... Kan hende det er OGL, men at de har "oversatt" fragment shaders til DX så det er lettere å forstå hva man skal sette de til ingame (De fleste vet hvilken HLSL (F.eks) skjermkortet sitt har i DX manner ;))

Lenke til kommentar
Raptor,07/03/2005 : 12:50] Med shader 2.0 er både 6800GT og Ultra raskere enn alle ATi kortene selv med AA og AF på.

du sier så mye tull :nei:

Neida, men du må lære deg å lese før du kommenterer...

 

http://www.firingsquad.com/hardware/chroni...mance/page5.asp

 

Legg merke til at 6800GT slår X850XT PE selv med AA og AF på...

 

"The Way It's Meant to Be Played" har alltid vært meningsløs. nVidia betaler en del penger for reklamen, men det betyr ikke at spillet er optimalisert spesielt for nVidia-kort.

 

Det er ikke meningsløst å få reklame for firma rundt på alle spillene vel? Markedsføring vet du...

 

Om Riddick bruker OGL eller D3D har jeg ikke klart å finne ut... Kan hende det er OGL, men at de har "oversatt" fragment shaders til DX så det er lettere å forstå hva man skal sette de til ingame

 

Selve spillet er vist i OpenGL, men jeg er ikke sikker på hva de har gjort med shaderene.

Lenke til kommentar
Raptor,07/03/2005 : 14:35] Selve spillet er vist i OpenGL, men jeg er ikke sikker på hva de har gjort med shaderene.

Å kombinere to forskjellige språk til å fungere i samme spill/program?

 

Jeg tviler, ville tatt en del CPU cycles bare for å oversette callsa, frem og tilbake mellom D3D og OGL...

 

Bruker vel OGL_ext eller noe hvis det først er et OGL spill ;)

 

Lyden derimot kan være i et annet språk. (To forskjellige ting)

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar
Kan hende det er OGL, men at de har "oversatt" fragment shaders til DX så det er lettere å forstå hva man skal sette de til ingame (De fleste vet hvilken HLSL (F.eks) skjermkortet sitt har i DX manner ;))

Det ser ut til at dette er tilfelle. For meg er det bare forvirrende.

Lenke til kommentar
"The Way It's Meant to Be Played" har alltid vært meningsløs. nVidia betaler en del penger for reklamen, men det betyr ikke at spillet er optimalisert spesielt for nVidia-kort.

Ikke nødvendigvis nei, som oftes ikke, men det kan også bety mer enn "et logo på eska".

Lenke til kommentar
ja, for den testen der var nok seriøs skjønner du :nei:

eneste stedet hvor 6800gt har prylt x850xt pe så overdrivi lett.

ja den testen stoler jeg på du :thumbdown:

Hørt om Doom3? Det er ikke noe nyhet at nVidia har en del bedre ytelse i CoR.

CoR har en ganske lik rendrer som Doom3, normal maping overalt, stencil volumes etc. Virker som OpenGL + stencil volumes er den store akillis hælen til ATi.

Lenke til kommentar
Hørt om Doom3?

nei, hva trur du :nei:

Det er ikke noe nyhet at nVidia har en del bedre ytelse i CoR.

nei, men det er en nyhet at det er SÅ mye bedre ytelse!

Det er det faktisk ikke. Det er en kjent sak at nvidia har (nesten mistenkelig :p ) mye høyere ytelse i CoR.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...