Gå til innhold

9600 XT, spill henger seg "VPU Recover"

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har et problem med en pc som det sitter et radeon 9600 XT kort i, det som skjer er at alle spill 3d/applikasjoner henger seg, og deretter får jeg opp følgende feilmelding:

VPU RECOVER:

Vpu Recover har nullstillt din grafikkakselrator som ikke lenger svarte på kommandoer fra grafikkdriveren.

Jeg tenkte først at det var noe galt med skjermkortet, ,men når jeg prøvde det på min egen PC så fungerte kortet helt fint.

Specs på pc som kortet henger seg i:

HK :MSI KT6V-LSR Hovedkort Socket A

CPU :AMD Sempron 2500+ socket A

Skjermkort :Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128MB DD

Har googlet litt rundt og har sett at mange har det samme problemet, men har da bare lagt inn eldre catalyst drivere (v3.9) og så har problemet løst seg, noe det ikke gjorde for meg.

Tar gledelig imot forslag som fører til en løsning på problemet :)

Mvh

Hagmann

edit:skriveleif

Endret av Ahagmann2000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem--

Det jeg først gjorde var å gå inn på skjermkort instillingene og slå av VPU recover-- Det funka ikke for meg, så jeg klokket kortet litt ned og stilte AGP hastigheten til 4x-- det funka heller ikke, så jeg lastet ned ny cat, det funket for meg--

Men prøv alle disse tingene, prøving og fejling vettu :w00t: Men hvis ingenting virker så gå i butikken du kjøpte det i og fortell problemet, så krev nytt kort eller pengene igjen--

Ikke mist motet og bare prøv deg fram, altid en løsning til alle problemer--

Lenke til kommentar

Har prøvd det meste, har prøvd den nyeste driveren, og en som er ganske gammel (v3.9), men det funker ikket, hva kan det være...

Har forresten sendt mail til komplett om saken for og høre hva de har og si om det, kan jo bli artig (har kjøpt kortet hos komplett).

Endret av Ahagmann2000
Lenke til kommentar

Kjøpte nylig et Powercolor Radeon x800xt pe. Første spillet jeg kjørte fikk jeg denne feilmeldinga. Avinstallerte driveren jeg hadde. (det finnes et eller annet program som sletter ALT av spor etter ATI-drivere, husker bare ikke hva det heter). Deretter installerte jeg de nyeste omega-driverne. Etter dette fikk jeg ikke feilmeldinga lenger.

Lenke til kommentar

En kompis av meg hadde akkurat det samme problemet med et X800XT. At pc'en frøys, datt ut i windows eller restartet.

Han hadde også et socket A system og problemet var kun at minnet gikk på 333 isteden for 266 (han har xp2400).

Merklig men det hjalp for han

Lykke til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen!

Har nå lagt inn Omega driverne, vedkommende som jeg har bygd pc'en til med dette skjermkortet i har sagt at feilen fremdeles oppstår, har spillt Far Cry på pc'en i 37 min nå uten feil. Laster ned 3D Mark 2003, skal la den "loope" og se hvor lang tid det tar før VPU Recover kommer opp igjen. Om feilen fremdeles er der, så tar det ihvertfall lenger tid til den kommer opp igjen etter at jeg la inn Omega driverne.

Mvh

Hagmann

Lenke til kommentar
Jeg hadde problemer med det samme. Var lenge overbevist om at det var skjermkortet, men til slutt fant MS' minneteste-program en feil i den ene minnebrikken min. Skiftet ut denne og problemet ga seg. Kanskje skjermkortet ble foret med korrupt data.

Hei igjen!

Testa minnebrikken med Goldmemory (samme programmet son komplett.no bruker når de får inn brikker til testing) minnebrikken var totalt vrak masse dårlige "sektorer" eller hva man nå skal kalle det, fant vel rundt en 150 feil på brikken, sender brikken tilbake til komplett, håper dette løser problemet. kommer tilbake med mer info når jeg har fått tilbake en ny brikke.

Mvh

Hagmann

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Slet med det samme etter at jeg kjøpte et 9800 pro. Etter mye googling tok jeg sjans på at det var strømforsyningen som var for svak. Det virket som om det hjalp litt på problemet, men langt fra perfekt. Kjøpte også nye kabinettvifter for å kjøle det ned ytterligere, men ingen forandring. Til slutt løste problemet seg etter at ATI kom ut med driver versjon 4.10 tror jeg det var. Etter det har jeg aldri hatt problemet. Bruker nyeste driver fra ATI nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...