Gjest Slettet+432 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Hei dere. Har fått i oppgave å gjenopprette pwd til en adminkonto. Maskinen er beskyttet av Skanix Illusion, bios passord og jeg har kun tilgang til en begrenset brukerkonto. Jeg kan ikke boote via cd fordi det er passord på biosen. Kan heller ikke installere programmer fordi det er en begrenset brukerkonto jeg sitter på. Så hva kan jeg gjøre for å få gjenopprettet passordet? Reintallasjon er uaktuelt. Aleks Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Det finnes et par verktøy som kan resette de fleste windowspasord. Noen er dog vanskelige, av en eller annen grunn. Jeg har ikke særlig lyst til å legge ut link eller navn, men er du ivrig nok finner du sikkert ut av det selv. Når det gjelder BIOS-passord, hva med å ta ut batteriet og la BIOS resette seg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 hei. har ute biosbatteriet, men alle innstillingene er de samme!! skitne triks... Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 det skal gå an å restarte passord med Win2k cd`en sa en kompis av meg. men altså bare med denne. hvorfor skal du forresten ha passordene da? Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 det skal ligge en tråd på forum om hvordan man kan resette/forandre glemt passord Lenke til kommentar
smh Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Når det gjelder BIOS passordet: Koble frå batteriet og la det ligge ute over natta. Husk og å koble frå strømkabelen til PC-en. Noen PC-er holder på instillingene ganske lenge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Okei, takk, prøver det... Edit: det er en ganske så ny dell maskin. Endret 6. mars 2005 av Slettet+432 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Vet ikke helt, tror det er en inspiron. Lenke til kommentar
smh Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Er det ein bærbar? I så fall er det ikkje så lett å fjerne batteriet til BIOS. Meiner batteriet ligger under tastaturet. Slik at ein må skru ut dette først. Endret 6. mars 2005 av smh Lenke til kommentar
spetter Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Det finnes bootdisk som reseter passord i Windows ja.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Det er en stasjonær maskin. Lenke til kommentar
smh Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Booter maskinen på diskett, eller er den satt til å boote direkte frå HDD? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Husker et lignende problem vi hadde engang (nedlåst windows skole-maskin). Viste seg at ved å trykke F12 under oppstart kunne man velge hva man skulle boote fra. Dagen etter hadde vi dualboot inne med RedHat linux Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Dette er en maskin som dataansvarlig har låst, men den brukes ikke til skole, men til powerpoint og scala mm200. Var det en dell dere brukte da? Edit: smh: den booter fra hd. Endret 6. mars 2005 av Slettet+432 Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Reset BiOS: Les i manualen til HK Du trenger sannsynligvis bare å flytte en "jumper" frem og tilbake på hk. Resete admin pw i win // Hvis du kommer inn på maskinen med en vanlig bruker kan du jo prøve følgende: 1. Velg start, kjør (windowstast + r) 2. Skriv control userpasswords2 3. Klikk Tilbakestill passord 4. Skriv inn ditt nye passord for administratorkontoen 5. Vær blid og glad Endret 7. mars 2005 av EspenDL Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hei, takker for svarene, prøver det... men har forresten ikke noen manual til hk... de er ikke akkurat så samarbeidsvillige, de folkene som spurte meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå