Gå til innhold

WoW, er du avhengig?


Anbefalte innlegg

Har man slike interreser som World of Warcraft, vil man jo gjerne diskutere om det. Men ja, det bør finnes grenser :cry:

 

Jeg spiller wow selv, har fått dårligere karakterer på skolen, om det er på grunn av WoW vet jeg sannelig ikke(nye lærere kan jo vært årsaken :whistle: ), har alltid vært litt lat når det gjelder innleveringer og lekser(bruker som regel slå til når det er prøver :p )

Når jeg drev med hardcore raiding, ville jeg heller skaffe tier epics istedet for å dra med venner på byen :thumbdown: Glad jeg har en viss kontroll selv når det gjelder det sosiale, men jeg synes det er bedre å sitte foran pcn med Wow og ventrilo, enn å sitte på stua å se tv, alene.

7881958[/snapback]

 

 

Ja jøss, jeg sier ikke at man ikke skal få diskutere og legge fram interessen sin for andre! Jeg synes selv også at WOW kan være interessant å diskutere til en viss grad, og i små doser. Men alt har sin tid og sted. Men tilfellet jeg skrev om hadde mistet alt perspektiv og hadde "ingen sosiale knagger å henge ting på" annet enn wow. Så uansett hva man måtte nevne for personen så svarte han med ett eller annet som hadde med wow å gjøre. Og da blir det ganske ille! :)

 

Se for deg følgende samtale:

Hvor var du på ferie i sommer? "Jeg og noen kompiser tok en flytur til iron forge sammen hvor vi campet i 2 døgn" :dontgetit:

.... osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan vel si at jeg var meget avhengig får ca ett

halvt år siden, men kan stolt si at den avhengigheten

er borte og nå bare spiller om kveldene når jeg

har tid, eller kjeder meg. Spiller også i helgene

når jeg ikke er ute på fest og drikker eller er på jobb.

 

Jeg er aktiv, spiller fotball, er sammen med venner,

trener på helsesenter og har gode karakterer på

skolen. Jeg er fornøyd med hvordan hverdagen min

er.

 

Kort oppsummert; Jeg var avhengig, men ikke nå!

Lenke til kommentar

Kan vel trygt si at jeg var avhengig en stund, men så bestemte jeg meg for å ta en pause som varte etpar måneder og etter det har jeg vært ganske så casual. Føler bare at spillet blir for kjedelig og jeg orker bare ikke å spille det. Ekstremt tidkrevende om man setter "mål" i spillet som å lvle til 60/70 asap eller få epic gear, bla bla bla.

Lenke til kommentar

Forstå meg rett, at folk velger å bruke tiden sin på WOW er helt greit, men når man bruker så mye tid på det at det går utover andre viktige verdier i livet, da vil jeg si det er tragisk og krysser grensen til sunn fornuft.

 

Er ikke akkurat som jeg angriper dere som gamere, herregud, jeg er jo gamer selv og bruker masse tid på spilling selv, men jeg har langt flere verdier i livet som jeg ikke lar gå utover på grunn av spillingen. Men jeg forstår godt at det er vanskelig å ta selvkritikk. Hadde jeg vært en feit, stygg fyr som nesten brukte hele dagen på å spille WOW, ville ikke jeg heller likt å blitt fortalt at jeg burde få meg et liv eller at livsstilen min er tragisk. :thumbup:

Endret av Looper87
Lenke til kommentar

At folk f.eks sitter å gamer CS i 5 timer om dagen synes jeg er greit, men det som gjør det verre med WoW er at det er meningsløst spill. Folk grinder tusenvis av timer for best mulig utstyr og for å bli bra i PvP. Altså jeg skjønner ikke dette, er det ingen som har lyst til å være god i ett spill pga du faktisk ER god ?

Hadde ikke spilt WoW om jeg så hadde fått betalt for å spille det.

 

Jeg stereotyper WoW spillere og gjør narr av de, men jeg syns de fortjener det. Det er så hjernedødt at jeg håper flere og flere tar til fornuft.

Lenke til kommentar
nei div kommentarer tidligere osv som for meg har fått meg til å virke som om du ikke var en dag over 16.. så leste jeg det med fravær å da tenker jeg meg at du går på vidregående

 

men samma det..

7885262[/snapback]

Ok, med andre ord, du ser på meg som en liten drittunge? Håper virkelig ikke du har tatt deg nær av noen av kommentarene mine tidligere, isåfall må du ha meg unskyldt.

Lenke til kommentar
At folk f.eks sitter å gamer CS i 5 timer om dagen synes jeg er greit, men det som gjør det verre med WoW er at det er meningsløst spill. Folk grinder tusenvis av timer for best mulig utstyr og for å bli bra i PvP. Altså jeg skjønner ikke dette, er det ingen som har lyst til å være god i ett spill pga du faktisk ER god ?

Hadde ikke spilt WoW om jeg så hadde fått betalt for å spille det.

 

Jeg stereotyper WoW spillere og gjør narr av de, men jeg syns de fortjener det. Det er så hjernedødt at jeg håper flere og flere tar til fornuft.

7888051[/snapback]

 

Hahahahaha.

Du meiner altso at å bli god i CS er nyttig? Er det nyttig å vere god i CS i livet? Nei sjølvsagt ikkje. Det er eit meiningsløst spel som folk spelar fordi det er kjekt! Nett som, ja faktisk, WoW! Ikkje fordi: omfg eg er 1337 i spelet CS og det har so masse å bety seinare og det kjem so til å hjelpe meg i real life, osv osv.

Ja utstyr har masse å sei i WoW. Men det er ikkje i nærheten alt. Eg ser ingen grunn til at det betre å vere god i CS ein det er å vere god i WoW.

Lenke til kommentar

Hadde vel en periode som grenset til avhengighet. Når jeg grinda til epic mount var jeg våken 30 timer sammenhengende, med pauser kun for å spise og besøke porselenet. De siste to timene var jeg i ZG raid(hadde fått mounten, men også signa med guildet mitt om å delta, skal love dere jeg haadde mest lyst til å sove), og slokna hvert femte minutt. I en lengre periode spilte jeg vel rundt en 8-10 timer dagen gjennomsnittlig.

 

Har heldigvis lagt spillet på hylla nå, har ikke spilt det på nærmere to måneder, og månedene før det igjen var det lite onlinetid. Var egentlig ikke vanskelig å kutte det ut, ettersom jeg slutta å spilla mest fordi jeg var lei, ikke fordi jeg følte "jeg måtte".

Lenke til kommentar
Forstå meg rett, at folk velger å bruke tiden sin på WOW er helt greit, men når man bruker så mye tid på det at det går utover andre viktige verdier i livet, da vil jeg si det er tragisk og krysser grensen til sunn fornuft.

 

Er ikke akkurat som jeg angriper dere som gamere, herregud, jeg er jo gamer selv og bruker masse tid på spilling selv, men jeg har langt flere verdier i livet som jeg ikke lar  gå utover på grunn av spillingen. Men jeg forstår godt at det er vanskelig å ta selvkritikk. Hadde jeg vært en feit, stygg fyr som nesten brukte hele dagen på å spille WOW, ville ikke jeg heller likt å blitt fortalt at jeg burde få meg et liv eller at livsstilen min er tragisk.  :thumbup:

7888023[/snapback]

 

Du veit at du snakker litt ut i løse lufta? Hvem sier vel at de fleste som spiller WoW er stygge og feite? De fleste jeg kjenner som spiller WoW mye er heller veldig tynne tbh. Og ja, folk bruker sikkert for mye tid på WoW..men det samme gjelder mange folk som jobber - og setter jobben foran familien..

 

Er man god nok i CS tjener man penger på det.

7888798[/snapback]

 

Hva er % andelen av alle cs gamere som tjener penger på å spille? Tåpelig argument.

Lenke til kommentar

Hehe eg starta først og spille dette for 1 uke sia, og eg synest det er beste spillet eg har spillt, og eg sitter så mye eg får sjangsen:) vil si eg er litt avhengig, eg går egentli lengter til og komme heim og spille wow når eg er på skulen hehe (er 23år men fullføre 1år eg ikke gjor tideligere) fks idag skulle vi ha utplasering på jobb men eg ble heime for og spille wow:D eg er ikke feit hehe har ein bmi på 22.5 eller noe sånt og trener offte:) Eg spiller ikke wow bare for og komme meg opp i lvl er litt kjekkt og fere in og møte folka man har adda i friends lista osv også og fere sammen med dem og drepe monster og sån:) og lvl går sakte men sikkert oppover men eg jobber ikke på spreng med di. er på lvl 20 no.

Endret av Kurt-Inge
Lenke til kommentar

Jeg er hva dere vil definere som avhengig, har hatt en periode på seks måneder hvor jeg var syk og da gikk det fort 16timer per dag i azeroth, før dere begynner og tenke "hva er dette for en nolifer" så vil jeg gjerne si at jeg ikke kunne jobbe eller gå på skole og så fort det var noen som hadde tid til og finne på noe så gjorde jeg som regel det..

 

Mens midt i uka var folk ofte slitne og da ble det heller og ty til wow, jeg synes det fantastisk bra, tror aldri jeg har vært så sosial i hele mitt liv, for det er det mye av wow handler om, men det er bare ikke så mange som har oppdaget det enda fordi wow er klassifisert som ett spill

 

Man skulle tro at en som har tilbrakt så mye tid i spillet vil være fullstendig avhengig, men jeg har faktisk hatt to pauser fra wow, den ene på 2måneder og den andre på 4, og jeg hadde på ingen måte noen trang til og logge på, det eneste var at jeg snakka av og til med folka i guilden min på msn..

 

Wow kan på mange måter sammenlignes med dette forumet her, bare en litt annen måte og kommunisere på og det gir deg muligheten til og gjøre ting mens man er sosial, har også ett rikt sosialt liv og jeg passer på og balansere dette sånn passe bra, men nå etter 2 år så er faktisk mange av folkene jeg har møtt i guilden min blitt mine venner i virkeligheten og jeg møter dem av og til..

 

Jeg er så lei av og høre folk si hvordan kan du bruke så mye tid på ett SPILL, for wow er så mye mer enn ett spill, det er ett spill, en HOBBY og ikke minst ett sosialt forum, og de periodene jeg har pauser så prøver og kartlegge hva jeg bruker den tiden jeg før brukte og spille på, og det blir som regel tv titting det ender opp med, og jeg mener personlig at 4timer brukt i wow er bedre enn 2 timer brukt på tv..

 

I wow bygger man hele tiden opp noe, akkurat som om man bygger modelljernbane eller lignende, når man ser på tv så kan man lære mye, men som regel så sitter man bare og ser på andres liv, f.eks sitcoms, morsomme situasjoner i andres liv..

 

Nei jeg foretrekker wow som hobby og velger og ikke kalle det avhengighet, har trodd det har handlet om avhengighet før så jeg bestemte meg for og teste det og jeg var ikke avhengig..

 

Jeg sier ikke at det ikke finnes folk som ikke blir avhenging av wow, men jeg sier bare at det virker som det er fler som synes det er gøy, bruker mye tid på det, men klarer faktisk og prioritere..

 

De som blir så fullstendig avhengig at de sier opp jobben og mister alle vennene sine, har mest sannsynlig ett problem de må jobbe med, og gjennom dette problemet blir de mer utsatt for avhengighet, jeg har sett det skje med all slags ting, til og med tv. Og da ville de nok blitt avhengig av noe uansett, wow eller ikke wow.

 

Wow er en bra ting men må som alt annet her i verden modereres, men det må gjøres av brukeren :)

Endret av donsai
Lenke til kommentar
At folk f.eks sitter å gamer CS i 5 timer om dagen synes jeg er greit, men det som gjør det verre med WoW er at det er meningsløst spill. Folk grinder tusenvis av timer for best mulig utstyr og for å bli bra i PvP. Altså jeg skjønner ikke dette, er det ingen som har lyst til å være god i ett spill pga du faktisk ER god ?

Hadde ikke spilt WoW om jeg så hadde fått betalt for å spille det.

 

Jeg stereotyper WoW spillere og gjør narr av de, men jeg syns de fortjener det. Det er så hjernedødt at jeg håper flere og flere tar til fornuft.

7888051[/snapback]

WoW krever mer sosiale skills, lederegenskaper og koordinasjon av spillere enn CS noen gang har gjort. Prøv å få 40 drittunger til å gjøre det de skal i MoltenCore samtidig, det er ikke så lett :thumbup:

 

CS er for det første enda mer ensformig (siden alle spiller på Dust-brettet uansett) og alt du trenger et litt "aim" med musa. Eneste som har med taktikk å gjøre i CS er om man skal ta T'en eller gå under brua liksom... CS var gøy i '98 en gang. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...