efikkan Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Hei! Jeg har sett at en del komponenter selges som "OEM". Det står også at komponentene må kjøpes sammen med pc. Vil det si at jeg må kjøpe en hel pc fra butikken, eller trenger jeg bare å kjøpe noen vitale deler? (er cpu og hovedkort nok?) Takk. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 http://komplett.no/k/ki.asp?sku=301829&cks=PLS Hvis du går ned på tilbehør, ser du at Windows ligger der som ett av valgene. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 http://komplett.no/k/ki.asp?sku=301829&cks=PLS Hvis du går ned på tilbehør, ser du at Windows ligger der som ett av valgene. Så det vil si at dersom jeg kjøper en prosessor og et hovedkort fra en butikk, så kan jeg kjøpe produkter som det står OEM på? (mus, tastatur o.l.?) Uavhengig av hvilken butikk det er? Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Det er bare MS som har begrensnigner på OEM vare. Når det gjelder hardware så betyr OEM at man ikke får en fansy innpakning og en haug med dill. Ingen bregrensning i kjøp altså. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Det er bare MS som har begrensnigner på OEM vare. Når det gjelder hardware så betyr OEM at man ikke får en fansy innpakning og en haug med dill. Ingen bregrensning i kjøp altså. Se her! Edit: Det står: "Logitech`s OEM-produkter kan kun selges sammen med PC.". Betyr det at jeg må kjøpe en hel pc for å kjøpe et slikt produkt? Endret 6. mars 2005 av efikkan Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg har da vitterlig bestilt OEM produkter alene, uten at det noengang har vært noe problem Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Ifølge regler så kan OEM produkter selges med komplett pc eller cpu, hovedkort, harddisk(kjøper du en av de så er det ok). Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 ram skal også gå greit. om det i det hele tatt er noe som helst problem da bortsett fra med windows. vanskelig å si egentlig, for jeg har aldri sett noen klare regler på det. Eller om webbutikkene følger det er jo også en annen ting. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Kjøpte et Logitect OEM tastatur fra digital impuls (butikk). Og da spurte jeg hva OEM betydde. Fikk til svar at det bare er enkel innpakning. og ikke bundle. Tastaturet var i vanlig brun pappeske med logitech påtrykk på. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Mange takk alle sammen. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg har også kjøpt en del OEM varer enkeltvis, som Lydkort, DVD brenner osv, uten å noe gang fått problemer med det. Trodde også at det bare betydde at det var enkel innpakning, uten manualer og ekstra dill dall. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg har også kjøpt en del OEM varer enkeltvis, som Lydkort, DVD brenner osv, uten å noe gang fått problemer med det. Trodde også at det bare betydde at det var enkel innpakning, uten manualer og ekstra dill dall. Altså på samme måte som "bulk"? Lenke til kommentar
jossa Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 ja samma greia.. men ome har ikke manual eller noe som helst.. ennu mer strippa en bulk som oftest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå