Gå til innhold

Servicetid på nettbutikker

Anbefalte innlegg

Er det noen andre enn meg som har merket at det kan være store forskjeller på de individuelle nettbutikkenes responstid når det gjelder service/retur og slikt?

Kanskje det kunne være en ide å sammenligne erfaringer - jeg har merket forskjellen mellom Multicom og Komplett, for eksempel.

Hos Multicom ventet jeg kun 4 virkedager fra jeg sendte produktet til jeg fikk det tilbake - svært rask service der.

Komplett stiller seg lenger bak i rekkene, siden jeg

ikke har hørt et pip fra dem siden jeg sendte inn et hovedkort til retur for snart 10 dager siden. Kanskje de har mye å gjøre.. men det gjelder vel alle nettbutikker i disse førjulstider?

Noen andre som har lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hentet min nye WD harddisk i dag som jeg fikk i bytte hos PS Data. Sendte inn IBM'en 12.11 og fikk altså ny disk i dag 19.11. Det kaller jeg service, husk at bare Posten spiser om 5-6 dager av servicetiden. Jeg ba om en 80GB, istedet for den 60GB jeg sendte inn og ville selvfølgelig betale mellomlegg, men det slapp jeg (ca. 200kr).

Kommer nok til å foretrekke PS Data i fremtiden. Har brukt Databutikken før, der tar det flere uker. Kanske ikke så rart siden de holder til i Sverige.

Telcontar

---------------------------------------

Dell Dimension XPS-R450-->XPS-R1000

WinXP Pro Corporate Edition

PIII 1GHz (snart 1200MHz)

768MB RAM

IBM 60GB HDD (Snart WD 80GB 7200rpm)

Yamaha 16x10x40x

Toshiba 4x DVD

Asus 7700 GeFo

[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-11-19 12:47 ]

Lenke til kommentar

Jeg har lignende erfaringer med Komplett. De opererer med 10 virkedagers behandlingstid, og i mitt tilfelle tok det 11 dager fra de fikk inn hovedkortet til jeg fikk noen tilbakemelding. Altså tok det over 2 uker for meg å få fiksa maskina. I tillegg hadde Komplett tidligere rotet med bestillingen min, og sendt meg feil varer, slik at fra jeg bestilte varer til jeg hadde maskina oppe tok det rundt 1 måned. Altfor dårlig.

Pål

Lenke til kommentar

Fikk nettopp en mail fra Komplett, og da jeg spurte om hvor lang tid det tok var svaret at de opererer med ca. 14 dagers behandlingstid fra de mottar en retur. Dette er temmelig treigt sammenlignet med visse andre selskaper.

Og tiden ovenfor inkluderer ikke postgang - må nok regne med 20-22 dager, effektivt sett, fra jeg sender ting til jeg får det tilbake. :/

Lenke til kommentar

Må si meg enig med dere her om at komplett suger på returer. Kjøpte diverse komponenter i september fra dem,fikk feil med hovedkort og det tok ca 3 uker før jeg fikk det. Selv da var feilen den samme og sendte inn alt på nytt,fant ut at det var strømforsyningen som var kaputt. Ba så om å få sende den i retur og få pengene igjen for den,slik at jeg kunne kjøpe en fra microplex,men neida. Her slår komplett til igjen,dem skal ha 200kr i gebyr for en kredittnota,virkelig bra når varen koster omtrent 400kr. Hvis de skal fortsette slik så vil de miste mange kunder tror jeg for makan til dritt butikk skal man lete lenge etter.

Retur saken jeg har holdt på med komplett har pr idag tatt over 2måneder,skulle tro dem ville være vennlige å yte litt ekstra service da,jaja,skal i alle fall ikke handle mer derfra.

Lenke til kommentar

Det er nok det at mange simpelthen ikke -vet- at Komplett har såpass dårlig service. De som ikke leser hardware.no's og overklokking.no's sider, for eksempel - de finner kanskje det ut via den 'harde' måten, dvs. erfaring. Som meg.

Vel, jeg har bedt om å få pengene tilbake. Bestiller mye heller hovedkort fra Multicom, der virker det som om de har service i høy klasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...