Gå til innhold

Hvilken sub(er) 2*12,2*15? eller? (11-12kvm) romm!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om jeg skal gå for 2 av Denne eller 2 av Denne skal brukes på mittt lillegutteromm på 11-12kvm, hører masse på musikk og kjører også vanlig tv lyd gjennom høytalerne mine, og ser litt film også. ;)

Hvis noen har noen andre forslag så bare si ifra :D

takk for svar :thumbup:

Endret av Big-Boy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skal du med to subwoofere i et så lite rom? Du vil sannsynligvis få problemer med stående bølger.

mest fordi jeg er en sinnsyk bass freak :blush:

holder det med 1da? kansje jeg skal starte med 1isåfall?

Det blir veldig fort for mye av det gode i et så lite rom. Legger du sammen pengene to CLSC-15S koster, har du plutselig råd til en litt mindre, og mye bedre sub.

Lenke til kommentar

AudioPro Ace-bass 2 er vel noe av det bedre du kan få i denne prisklassen (rundt 6000,-) Jeg vil tro at den spiller ringer rundt CV.

Ikke for det CV er helt greie saker, men hvis du i tillegg til Kraftig punch, også har lyst på lydkvalitet som spiller like godt til mussikk som til film så må du se etter noe annet en CV.

AceBass 2 får du hosFyndbørsen, for under 5000,- SEK. Jeg kan garantere at det er et kjempekjøp ;)

På det rommet som du beskriver tror jeg nok uansett at det er veldig OVERKILL med 2 suber i den størrelsen.

Lenke til kommentar
System Audio SubElectro 200 er en sub helt etter min smak. Men du tilhører vel CV menigheten, og synes den ser alt for pinglete ut? ;)

Bryr meg jo ikke om den ser pinglete ut så lenge den trøkker bra og helst er rask :yes: har hørt f.eks. Denne og den syns jeg var heeeelt rå :D men dessverre for høy pris for meg :cry: må vell dra og høre på den du linka til åsså hvis de har den inne da :yes:

FallenA:

Da kommer det vell 25% + en heftig frakt itilleg? må vell lese litt mer om den ;)

har foresten sett på en som heter Velodyne CHT-15R er den noe bra? han sa den funka bra den, men hadde ikke tid til og høre på den :(

flere forslag motas med takk :thumbup:

Lenke til kommentar
System Audio SubElectro 200 er en sub helt etter min smak. Men du tilhører vel CV menigheten, og synes den ser alt for pinglete ut? ;)

den e sinnsykt STYGG. men lyden er PEN og STOR. låter mye bedre en CW synes JEG

----------------------------------------------------------------

skal du ha en subber som er enda litt bedre da anbefaler jeg å kjøpe en sånn og bygge kassen selv. blir vell kanskje litt dyrt når man tenker på at du må ha forsterker også. + at den er litt voldsom til det rommet trur jeg. dette er en bilsubber men den funker helt EXTREMT bra inne. en kamerat har en slik og den spiller noe SINNSYKT. han er blitt kastet ut av 3 hybler på grunn av bråk hehe.

Endret av oddis89
Lenke til kommentar

skal du ha en subber som er enda litt bedre da anbefaler jeg å kjøpe en sånn og bygge kassen selv. blir vell kanskje litt dyrt når man tenker på at du må ha forsterker også. + at den er litt voldsom til det rommet trur jeg. dette er en bilsubber men den funker helt EXTREMT bra inne. en kamerat har en slik og den spiller noe SINNSYKT. han er blitt kastet ut av 3 hybler på grunn av bråk hehe.

Pioneer tsw5000spl

Og der har du vel samme subben til rundt 2 høvdinger mindre. ;)

Lenke til kommentar

vil aller helst kjøpe færdig bygg ettersom jeg liker det med garanti osv. ;)

men skal vurdere det, hva må man ut med for en god og kraftig sub forstærker til den da? :hmm:

men som sakt aller helst færdigbygg :yes:

takker for responsen så langt :thumbup:

Lenke til kommentar

Bryr meg jo ikke om den ser pinglete ut så lenge den trøkker bra og helst er rask :yes: har hørt f.eks. Denne og den syns jeg var heeeelt rå :D men dessverre for høy pris for meg :cry: må vell dra og høre på den du linka til åsså hvis de har den inne da :yes:

FallenA:

Da kommer det vell 25% + en heftig frakt itilleg? må vell lese litt mer om den ;)

har foresten sett på en som heter Velodyne CHT-15R er den noe bra? han sa den funka bra den, men hadde ikke tid til og høre på den :(

Svensk mva trekkes fra.

Ingen Avgifter.

400 kr i frakt

Rask levering

Alt kommer hjem på døren

2 uker etter kommer en giro med norsk MVA.

Med valutaomregninger osv. vil du sansynligvis betale mindre enn det som står på siden / omtrent det samme.

Jeg handler mye fra fyndbørsen og er kjempefornøyd !

Send meg PM hvis du lurer på noe mer !!! ;)

Lenke til kommentar

Pioneer tsw5000spl

Og der har du vel samme subben til rundt 2 høvdinger mindre. ;)

jaggu.

eneste forskjellen er printen på membranen. lol.

Lenke til kommentar

Velodyne er bra saker det.Patos Lyric sub 10,er en meget god bass til musikkbruk.Den funger også helt greit til filmbruk.Brukt,ligger den på rundt 5-6k.

Ikke kast bort pengene på bilbass.Skal du ha en bassforsterker som matcher den pioner'n som blir foreslått,blir det fort veldig dyrt.Du får heller ingenting igjen,hvis man skal selge "hjemmesnekkra" ting.

Lenke til kommentar
Ikke kast bort pengene på bilbass.Skal du ha en bassforsterker som matcher den pioner'n som blir foreslått,blir det fort veldig dyrt.Du får heller ingenting igjen,hvis man skal selge "hjemmesnekkra" ting.

Vil nok si at det er en påstand med modifikasjoner.

De fleste bilsubbene egner seg også fint til stuebruk, med det forbeholdet at de ofte kan være noe kraftkrevende.

Sjøl skal jeg byge en sub av et Eton Hex 620 element. Romsimuleringa ga meget bra resultater, hva virkeligheten blir er opp til meg og hvor bra jeg bygger.

Den Pioneersaken er i mine øyne lydmessig ubrukelig, men det kunne vært interessant å kjøre ledningene i veggen på en 20A kurs et øyeblikk da. 4400W @ 50Hz er uansett gøy :D

Om du bygger en sub fra f.eks Eltek får du nok mye for pengene.

Skal du bygge noe helt sjøl funker også dette bra, men da bør du få folka til anbefale kassevolum for hjemmebruk.

Er du bassfreak og driter i lydkvaliteten og plassen det tar så kan du jo bygge et SPL - monster ut fra et Sammi SR-18AW500G PA - element. Kassa blir eksempelvis ca 60*60*60cm. Smell på 400W Hypex - forsterkern så har du trøkk så det holder!

Evt. kan du ta kontakt med folk som driver med bygging og få deg en hornkonstruksjon eller transmissionline sak. Det skulle iallefall kunne kurere basshungeren din, hehe :D

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Har selv en DIYsubwoofer stående,med JBL12GTI1000w element og en subforsterker på

250W 4ohm.Den har en kostpris på ca 6500kr,og den kan ikke måle seg med fabrikkproduserte subwoofere,til 6500kr nypris.Jeg har prøvd mange subber fra prisklasse 5-15000kr.

Kjøper man brukt,får man også mye mer subwoofer igjen for pengene.Pluss at man taper minimalt ved videresalg.

Tipper jeg kan få 1000-1500 for DIYsubwooferen min.Det skal liksom være så billig å lage selv,men mange glemmer det store verditapet på disse DIY.Og hvor mange er det,som gidder å ta seg tid til å få samme finishen på kassa,som fra en produsent?

Man får uten tvil mest kvalitet for pengene,ved å kjøpe brukt. :mrgreen:

Endret av egmur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...