Gå til innhold

Windows Palladium

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det prosjektet der er det dummeste jeg har hørt, de har nemlig lyst til å legge inn sikkerhetsfunksjoner i selve hardwaren - nei takk!!! EFF kommer nok også til å se rødt hvis det blir noe av dette. Til syvende og sist er nok Microsofts intensjoner å sørge for mer kontroll over maskinen, og gjøre det umulig å kopiere musikk/filmer osv.

Det er nemlig ingenting galt med selve datamaskinene, det er Microsofts operativsystemer og andre programmer som er hullete som sveitseroster.

Hva er et email-virus egentlig? Har aldri sett noe til det jeg, bruker nemlig Pine. Microsoft er jo eksperter i å konstruere ny "problemer". Email har jo eksistert i alle år, først når MS kom på banen at problemene startet (som vanlig)

Det store spørsmålet er jo hvorfor f.eks. Outlook Express i det hele tatt inneholder alle de fancy script-mulighetene. Trenger egentlig bestemor javascript/vbscript når hun sender mail? Det er vel strengt tatt bare virus-makerne som trenger dette...

Lenke til kommentar

Quote:

christt skrev (2002-06-30 02:04):

Hvis dette blir snakk om sånn: "Enemy of the state" opplegg så vil nok Windows bli et mindre og mindre brukt OS.

Tviler på det.

Isåfall hva skal alternativet bli? Linux som er MEGET lite brukervennlig og vanskelig å fatte for de som ikke har basic om Linux.

Lenke til kommentar

Quote:

christt skrev (2002-06-30 02:21):

Kommer du til å bruke windows da hvis dette skjer?

Ja, faktisk. Så lenge de levere et godt produkt,så JA.

Quote:

Linux blir dessuten mer og mer brukervennlig for hver dag som går...

Vel det må være lite...

Lenke til kommentar

http://www.theregister.co.uk/content/4/25940.html

Syns dette er ganske interresant:

He concludes: "TCPA and Palladium do not so much provide security for the user, but for the PC vendor, the software supplier, and the content industry. They do not add value for the user. Rather, they destroy it, by constraining what you can do with your PC - in order to enable application and service vendors to extract more money from you."

Microsoft prøver å kjøre Palladium som økt sikkerhet for brukeren, men utelater vesentlige negative sider...

Jeg frykter det verste, ikke at jeg er anti Microsoft, men her snakker vi om retten til å bruke pcen til det du vil!!

Lenke til kommentar

Windows - Sikker!!

Det er som X-Files

Du tror det ikke før du ser det

Data bugs koster samfunnet miliarder og skyldes gjerne at man bruker programmeringsspråk som C/C++.

Mer tvilsomme programmeringsspråk skal man lete lenge etter.

Programmmering i Assembly er best.

[ Denne Melding var redigert av: tintin77 på 2002-07-03 01:06 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-03 01:03, tintin77 skrev:

Data bugs koster samfunnet miliarder og skyldes gjerne at man bruker programmeringsspråk som C/C++.

Mer tvilsomme programmeringsspråk skal man lete lenge etter.

Programmmering i Assembly er best.

Ja, hvis du har god tid så...

Hvorfor er du sånn i mot C/C++?

De fleste feil skyldes ofte feil bruk av pekere, o.l.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-03 02:46, Langbein skrev:

De som virkelig er barske bør prøve å debugge programmer skrevet i C64 Basic, selve manndomsprøven for en nørd :smile:

Hehe... :smile: Jeg melder meg _ikke_ frivillig.

"You ain't a real "nørd" until you've debugged 100000 lines of C64 Basic" :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...