Gå til innhold

både pcie og agp på samme kort?

Baleni

Anbefalte innlegg

tenkter på og oppgradere pcen..men litt lite med penger :p

har lyst på socket 939, men da får jeg ikke det skjermkortet jeg vil ja :thumbdown: så jeg lurte på om det finnes noen kort som dette bare i socket 939?

er vel ikke nødvendig men 2pcie porter for en som ikke spiller nyeste spill..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei,nei..! men jeg tenkte på om jeg kunne ha det skjærmkortet jeg har nå i en agp slot på eventuelt nytt hovedkort..

tenkte ikke på noen "bridge" mellom de! men jeg har ett raedon 9200se skjønner du, og jeg er ikke noe stolt av det! men litt stramt budsjett..så jeg ville bruke det kortet jeg har nå i agp sloten og når jeg har penger kjøper jeg ett PCIe skjermkort sånn att agp sloten blir stående tom :yes:

Endret av Baleni
Lenke til kommentar
finnes det ikke en form for "bridge" man kan bruke mellom AGP og PCI-E? Var i allefall snakk om noe sånt like før PCI-E'ns inntog....

Bridgen er innebygd på kortene.

F.eks. 6600GT agp kort er egentlig med 6600GT PCI-E med agp bridge (derfor ekstra kjøleribbe), og i de fleste tilfellene dyrere.

Lenke til kommentar

Det er ikke forskjell på AGP og AGR!!!!!!

Tingen er at MSI kan ikke kalle porten AGP siden nforce 4 ikke støtter dette, ergo kalles den AGR. De kortene som er oppgitt på siden, er de som MSI har testet. Regner med at samtlige AGP kort passer (4x og 8x agp).

evt. les dette:

"...a AGR slot which is really just an AGP slot but obviously they cannot call it AGP because the nForce 4 doesn't support AGP cards I believe.. anyway they have a list of graphics cards they have tested and certified running with the motherboard at AGP8x so an interesting solution to say the least...."

Hovedkortet tar enten PCI-E eller AGP..ganske genialt.

Lenke til kommentar
Det er ikke forskjell på AGP og AGR!!!!!!

Tingen er at MSI kan ikke kalle porten AGP siden nforce 4 ikke støtter dette, ergo kalles den AGR. De kortene som er oppgitt på siden, er de som MSI har testet. Regner med at samtlige AGP kort passer (4x og 8x agp).

evt. les dette:

"...a AGR slot which is really just an AGP slot but obviously they cannot call it AGP because the nForce 4 doesn't support AGP cards I believe.. anyway they have a list of graphics cards they have tested and certified running with the motherboard at AGP8x so an interesting solution to say the least...."

Hovedkortet tar enten PCI-E eller AGP..ganske genialt.

Nei, AGR(Accelerated Graphics Riser) og AGP(Accelerated Graphics Port) er IKKE det samme! :thumbdown:

Den benytter resursene til 2 PCI-porter(2 x 33 Mhz), som skulle tilsvare 66 Mhz, eller AGP 1X(lite forbehold om det regnestykket...:blush: ), og som du ser av testen jeg quoter, yter et 6600GT langt under det som er vanlig for det kortet!

Det er heller ikke alle AGP-kort som er kompatible...

The slot that looks like an AGP slot actually runs on the resources of two PCI slots, so MSI calls it an AGR slot for Accelerated Graphics Riser. In time it will publish a list of supported graphics cards but for now it is warning that fast AGP graphics cards will suffer from a performance bottleneck in the AGR slot.

We did back-to-back tests with PCI Express 16x and AGP GeForce 6600GT graphics cards running the same core and memory speeds and we can verify that MSI's position is correct. In 3D Mark 03 the PCI-E card scored 8,012 compared to 5,830 on AGP. In 3DMark05 the gap widened with the PCI-E scoring 3,480 and the AGP getting 1,454, and then in Doom3 the PCI-E scored 69.7fps while the AGP ran at 24.6fps.

The AGR slot also took the edge off our Ti4600 to the tune of ten percent, so the MSI K8N Neo3-F may not be the answer to your prayers if you want to transfer your super-fast graphics card from your existing PC, but it is an effective way to avoid buying a new graphics card until you can afford a decent PCI Express model.

Incidentally you can't run the MSI with both PCI-E and AGP graphics cards installed to achieve a massive desktop across three or four monitors.

Link til test:http://www.micromart.co.uk/content/feature...Article&ID=2176

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar
tenkter på og oppgradere pcen..men litt lite med penger :p

har lyst på socket 939, men da får jeg ikke det skjermkortet jeg vil ja :thumbdown: så jeg lurte på om det finnes noen kort som dette bare i socket 939?

er vel ikke nødvendig men 2pcie porter for en som ikke spiller nyeste spill..

Vet ikke om det er et godt HK eller ikke, men det har da både AGP og PCIe!:p

http://www.pyton.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3080

EDIT: Det er vist ikke AGP dette heller, da Biostar kaller det XGP(Xtreme Graphics Port)

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...