CaZpeR Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Hei! Tenkte å selge den stasjonære pcen min nå og konvertere til bærbart grunnet studier og flytter for meg selv og da trenger jeg en mer fleksibel pc. Jeg har tittet litt på Inspiron 9300 og Inspiron 6000 og siden jeg trenger en pc som er fleksibel og ikke så veldig stor så falt valget på en 6000. Jeg har ikke så stort budsjett da jeg selger pcen min. Jeg har sånn løst satt sammen en bærbar fra dell og kommet frem til disse spesifikasjonene: Intel Celeron M Prosessor 350 (1.30GHz, 1MB L2 Cache, 400MHz FSB) 15.4" UltraSharp WXGA (1280x800) 512Mb 400MHz DDR II RAM (1x512) (Skal oppgradere til mer minne senere) 60GB IDE (5.400 RPM) 128MB DDR ATI® MOBILITY RADEON X300, PCI-Express X16 8x DVD / 24x CD-RW COMBO med Decoder Software Internal combo 56k modem / 10/100 nettverkskort Intel Pro Wireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card Gunnen til at jeg valgte Celeron M er pga. litt stramt budsjett og jeg ville ha et litt bedre skjermkort og HD, derfor oppgraderer jeg CPU senere. Men da har jeg også enda et spørsmål til det. Er det Socket 479m som sitter i disse laptopene? Går det an at jeg kjøper CPU fra en netshop og bytter selv? (vet dette går ut over garantien ) Takker for alle tilbakemeldinger Endret 6. mars 2005 av CaZpeR Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) i6000 er en flott pc, men jeg ville nok gått for en WSXGA+ skjerm og Pentium M. Pentium M er S479m ja, og du kan bytte den senere (Tror nok du må fjerne linken til annonsen din ) Endret 6. mars 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 i6000 er en flott pc, men jeg ville nok gått for en WSXGA+ skjerm og Pentium M. Pentium M er S479m ja, og du kan bytte den senere (Tror nok du må fjerne linken til annonsen din ) Linken fjernet Tenkte egentlig på å gjøre det før Men som sagt er budsjett og derfor tar jeg bedre skjermkort enn CPU i første omgang pga. CPU kan jeg bytte selv senere. Vet ikke hvordan det er med skjermkort, men tviler på at det går an å bytte det selv. Derfor går jeg for et bedre skjermkort og så oppgraderer jeg til Pentium M seinere. Forskjellen på WXGA og WSXGA+ er oppløsningen? Føler ikke jeg trenger så høy oppløsning på 15,4". Eller er skjermen generelt bedre å se på? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) LCD-skjermer med høyere oppløsning er som regel mye "klarere" og skarpere å se på, du kommer ikke til å angre på WSXGA+! WXGA = 1280x800, WSXGA+ = 1680x1050 Endret 6. mars 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 LCD-skjermer med høyere oppløsning er som regel mye "klarere" og skarpere å se på, du kommer ikke til å angre på WSXGA+! WXGA = 1280x800, WSXGA+ = 1680x1050 Hmm. Kanskje verdt pengene da. Men i tanke på CPU så koster en oppgradering hos dell +1210,- inkl. moms for den laveste Pentium M CPU. Og hakket bedre koster 1749,- hos EFast.no. Og da sitter jeg jo igjen med 2x CPUer. Tanken bak dette er at jeg også planlegger en HTPC med Intel M CPU i senere tid og da kan jeg jo bare bruke den Celeron M CPUen til det iogmed jeg ikke trenger så stor CPU kraft. Klarer å leve med en Celeron M i ca. 3-6 måneder til jeg så oppgraderer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå