Jarmo Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Dette er dessidert min favoritt bil!Shelby GT500 67 modell Er bare helt nydelig.... Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Mange av de syke bilene er jo favoritter. Laborghini, Ferrari, Porsche osv. Men også Volvo S80 R eller dne hjemmebydge S40 Evolve synes jeg er utrolig tøffe! Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Ford Excursion Hvordan kan noen egentlig synes det er en fin bil? Blæh Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Ford Excursion Hvordan kan noen egentlig synes det er en fin bil? Blæh Ikke verst den.. Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Lotus Elise ...og Noble m12 den nye og den gamle Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Shelby er også utrolig fine, ja Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Toyota Corolla GT Twincam Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Toyota Corolla GT Twincam AE86 eller AE82? Men min yndlingsbil må være 200SX (Silvia) S14. Den er så perfekt og trimvennlig. Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 AE82! Skal ha meg en slik en når jeg blir 18: Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 He-he...jeg har en _illsint_ satan av en 1.3liters Corolla med 12ventiler Hve er "Specs" på den GT Twincam'en? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 GT Twincam-modellene har den klassiske 4age-motoren. 1587, 16 ventilers N/A-motor med doble overliggende kamaksler (do'h). Den 4. utgaven (1995-1999) kom med 20 ventiler også. Effekten varier oppgjennom årene med ca. 100kW på de første modellene til 120kW for de siste. Alle modellene kom med enten T-50 eller K-50 girkassa. K-50 girkassa satt oprinnelig i 3A- 1500cc SOHC-motoren fra AE70 og AE85 bla. Ikke spør meg hvorfor jeg vet sånt. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 GT Twincam-modellene har den klassiske 4age-motoren.1587, 16 ventilers N/A-motor med doble overliggende kamaksler (do'h). Den 4. utgaven (1995-1999) kom med 20 ventiler også. Effekten varier oppgjennom årene med ca. 100kW på de første modellene til 120kW for de siste. Alle modellene kom med enten T-50 eller K-50 girkassa. K-50 girkassa satt oprinnelig i 3A- 1500cc SOHC-motoren fra AE70 og AE85 bla. Ikke spør meg hvorfor jeg vet sånt. Takker for info, men er du sikker på at det er KW og ikke HK? Hørtes bare så mye ut..... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Er kW ja. Men det er effekten på de råeste modellene i Japan. Aner ikke om de ble levert med det samme i Europa. Kom så klart modeller med samme motor og lavere effekt, men mener de tallene skal være på alle 'GT Twincam'-bilene som ble solgt. Edit: I 'Formula Atlantic'-seriene kjører de 4age med effekter opp til 240hk. Endret 23. juni 2005 av Goophy Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Artig....I minste motoren er det da 60+hk mer enn jeg har i loppa mi. Må være vannvittig morsomt Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Hehe, ja, men GT Twincam-modellene er 'fabrikktrimmet' da. Hvis det er en liten trøst. Du kan presse ut en god del mer av 1.3l motoren også. Kompressor på de er artige saker. Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Det jeg vet er at GT Twincamene, årgang 85-87 som jeg skal vurdere å kjøpe har originalt 124hk i motoren. 1.6 liters. Endret 23. juni 2005 av Equilibrium Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Bytt filter, chip og eksosanlegg til racing eller japanspec så får du ~140hk++. Artige greier. Edit: Jeg funderer på å kjøpe meg en FD i August. Kjørte en liten tur i en idag og må nesten si jeg ble litt forelsket. Endret 23. juni 2005 av Goophy Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Må jo ha AE86 isåfall da.. gjør iallefall 1 veeeldig viktig opgave.. den dytter bilen istedenfor å dra den.. Og, SOHC? Standar OHC med andre ord? "Single OverHeading Cam"?? Nå snakket vi vel om GT Twincam, og i mitt skjønn så er det 2 kammer, derav DOHC? Og, 20 ventiler, da vil det si at det er 5 sylindra motorer da... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Må jo ha AE86 isåfall da.. gjør iallefall 1 veeeldig viktig opgave.. den dytter bilen istedenfor å dra den.. AE86 er altfor vanskelig å få tak i nå om dagen, mm. du gidder å sende usett fra japan. Men knall-biler er det fortsatt. Og, SOHC? Standar OHC med andre ord? "Single OverHeading Cam"?? Jupp. Single Over-Head Cam. Nå snakket vi vel om GT Twincam, og i mitt skjønn så er det 2 kammer, derav DOHC?Og, 20 ventiler, da vil det si at det er 5 sylindra motorer da... Twincam = DOHC stemmer. 20 ventiler kan man jo fordele over 4 sylindere også, 4AG-motorserien kom bare med 4 sylindere. Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Ble møtt av et litt sykt syn ista når jeg var på vei hjem. Jeg så noe som lignet på dette: Bare en litt tøffere versjon.. Bla med spoiler... 500-600 hk og litt over 600 Nm.... 6 liters V12'er.... Greit lyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå