Gå til innhold

Gamecube eller Xbox?

Cerb89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du glemte å nevne en av de viktigste tittlene for GC, nemlig Metal Gear Solid:The Twin Snakes :D

Glemte den med vilje ettersom den finnes på PS2 også, =)

Twin snakes er jo genial da .

Btw..Xbox....nevn store ekslusive titler som ikke er for like pcspill eller ikke kun er tidsbegrensede eksklusive spilltitler?

Nei. Det gjør det ikke. Desuten er det ikke noe av det beste GC har å by på. Å si at GC er svak og bare byr på barnespill er vås.

GC har Resident Evil Remake, RE4, LOZ:WW, Supermario, LoZ:The Minish Cap, Mario Kart, Metroid Prime I og II, Eternal Darkness og de kommende spillene Legend of Zelda og muligens Mario 128. Ville valgt GC.

Lenke til kommentar

Synes det blir dumt å bruke "modding" som argument jeg.

Må jo sammenligne de på samme grunnlag.

Dessuten så er det jo mange som kjøper SPILLkonsoll nettopp for å spille denne generasjonens spill. Heller ikke alle som er interessert i å laste ned spill.

Da blir det feil å si at Xbox-er-best-fordi-man-kan -modde-den-og-spille-masse-gamle-spill-samt-slippe-å-kjøpe-de. Sikkert mye mer man kan gjøre med den, men det er altså ikke ALLE som er interessert i det.

Lenke til kommentar

Tja, ekspansjonsmulighetene er jo selvfølgelig en del av totalbildet, og er også en sammenligning gjort på likt grunnlag: Xbox har mye bedre ekspansjonsmuligheter enn GC.

Lenke til kommentar
Du glemte å nevne en av de viktigste tittlene for GC, nemlig Metal Gear Solid:The Twin Snakes :D

Det er jo ikke akkurat den viktigste titlen på GC... 10-15min filmsekvenser blir altfor kjedelig etter min mening, ble lei etter kort tid.

GC har Mario, Zelda, Sonic, Samus Aran (Metroid) og en rekke andre unike spillkarakterer. Anbefaler sterkt Metroid Prime serien og Zelda The Wind Waker. Et nytt Zelda spill kommer også på GC innen et år.

GC har veldig mange titler som du ikke får på noen andre konsoller. Siden du har PS2, så er GC et enkelt valg. De aller fleste titler som er på PS2 finner du på X-box.

Lenke til kommentar

De som sier at GC har barnerettede spill snakker tull og tøys. GC-en har mange ungdoms og voksen rettede spill. dessverre er det ganske få av disse som selges på elkjøp og diverse andre spillbutikker. Derfor er det sikkert noen som får et litt feil intrykk.

Det er også fullt mulig å spille over multiplayer på gamecube på noen spill. Det eneste du trenger da er et nettverksdapter og et tillegsprogram. (Vet ikke helt hvordan dette funker) Da kn du spille spill som Mariokart og 1880: Avalanche. Så gc-en har fullt ut muligheten for net-play.

Joda, x-box-en har modde muligheter. men du mister jo da tross alt muligheten til å spille over xbox-live og da går jo to av argumentene mot hverandre da?

Ville også si at hvis du er ute etter de unike spilltittlene ville jeg gått for GC-en. PS2 en har jo mange av spillene xbox-en har, mens GC-en ofte har sine helt egne spilltittler.

Gå for GC-en du :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Xbox, helt klart. Langt flere muligheter enn en GC. Har begge selv, GC`en har ikke vært i bruk det siste året....

Lenke til kommentar

Fordeler med Xbox:

- Har en mulighet for modding

- Kan spille DVD (må ha ekstrautstyr )

- Kan også spille av andre medier (må moddes)

- Kan legges inn musikk på harddisken som gjør at du kan høre på denne musikken når man spiller (spillet må støtte denne funksjonen)

- Har også muligheten for 4 player

- Trenger ikke noe minnekort pga. harddisk muligheten (kan også kjøpes ekstra minnekort.)

Kvalitetsspill på Xbox:

- Halo /2

- Fable

- Ninja Gaiden

- The Chronicles Of Riddick: Escape From Butcher Bay

- Rainbow Six- serien

Fordeler med GameCube:

- Har mange gode gamle spill. (F.eks. The Legend of Zelda)

- Ingen loading på spill som er utviklet/produsert av Nintendo

- Liten og stille, har også bærehåndtak.

Kvalitetsspill på GameCube:

- The Legend Of Zelda- serien

- Mario- serien

- Resident Evil- serien

- Metroid Prime- serien

- Metal Gear Solid (har ikke prøvd dette)

Valget er ditt.

Jeg har begge konsollene, jeg syns Xbox er best for meg. (har moddet)

Lykke til med valget. :)

Lenke til kommentar
Fordeler med Xbox:

- Har en mulighet for modding

- Kan spille DVD (må ha ekstrautstyr )

- Kan også spille av andre medier (må moddes)

- Kan legges inn musikk på harddisken som gjør at du kan høre på denne musikken når man spiller (spillet må støtte denne funksjonen)

- Trenger ikke noe minnekort pga. harddisk muligheten (kan også kjøpes ekstra minnekort.)

Kvalitetsspill på Xbox:

- Halo /2

- Fable

- Ninja Gaiden

- The Chronicles Of Riddick: Escape From Butcher Bay

- Rainbow Six- serien

Fordeler med GameCube:

- Har mange gode gamle spill. (F.eks. The Legend of Zelda)

- Ingen loading på spill som er utviklet/produsert av Nintendo

- Liten og stille, har også bærehåndtak.

Kvalitetsspill på GameCube:

- The Legend Of Zelda- serien

- Mario- serien

- Resident Evil- serien

- Metroid Prime- serien

- Metal Gear Solid (har ikke prøvd dette)

Valget er ditt.

Jeg har begge konsollene, jeg syns Xbox er best for meg. (har moddet)

Godt at vi har nøytrale personer her på forumet.

Er forsåvidt enig i at hvilken konsoll man velger er bra avhengig av hvilke spill du har lyst på.

Lenke til kommentar

Godt at vi har nøytrale personer her på forumet.

Er forsåvidt enig i at hvilken konsoll man velger er bra avhengig av hvilke spill du har lyst på.

Takk for det :)

jeg tor det går på spill ikke ekstra utstyr og modifikasjons ting..

det er vel spillene som skal spilles

Lenke til kommentar

Dessuten så er det jo mange som kjøper SPILLkonsoll nettopp for å spille denne generasjonens spill. Heller ikke alle som er interessert i å laste ned spill.

Da blir det feil å si at Xbox-er-best-fordi-man-kan -modde-den-og-spille-masse-gamle-spill-samt-slippe-å-kjøpe-de. Sikkert mye mer man kan gjøre med den, men det er altså ikke ALLE som er interessert i det.

Tåplig utsagn.

Dette blir som å si at man ikke kan sette opp dvd avspilling som pluss på PS og Xbox fordi GC ikke har muligheten fordi kanskje noen ikke ser poenget med å kunne bruke konsollen til flere ting. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...