Ponduss Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Hei sann! Jeg har den med den nye PC-en begynt å få flashback når det gjelder den gamle PC-en jeg hadde og avslutningsproblemene som oppstod der forholdsvis ofte. Følgende skjer når jeg avslutter Windows (XP Pro): 1) Alle programmene lukker seg (som f.eks. Norton og MSN), men Windows blir stående. Deretter stenger jeg igjen, og da stenger PC-en seg. 2) Windows lukker alle programmer og gir meg det blå bildet som sier at maskinen slås av. Der blir den enten stående uendelig eller bruker 3-4 minutter på å stenge seg helt. 3) Jeg får ikke stengt PC-en i det hele tatt. Programmene lukker seg som i pkt. 1, men selv om jeg forsøker å slå av PC-en 10 ganger lar det seg ikke gjøre. Om jeg forsøker å åpne f.eks. Opera, får jeg beskjed om at jeg ikke kan åpne noen programmer da system avsluttes. PC-komponentene er som følger: Hovedkort: Asus P5GD2 Deluxe Hovedkort S775 Skjermkort: PowerColor Radeon X800XL 256MB Prosessor: Intel Pentium 4 540J 3.2 GHz Er det noen som har den minste anelse om hva dette kommer av? For å følge opp den prioriterte tråden her i forumet: * Problemen kom etter alt jeg har fått med meg ikke etter at jeg la inn noe ny programvare. Jeg har dette problemet tidligere på en helt annen PC. * Det er ikke snakk om virus eller spy-ware * Jeg har installert alle drivere som fulgte med PC-komponentene, men har litt problemer med å finne fram til eventuelle nye drivere (hjelp mottas med stor takk - hva jeg har står litt høyere opp i posten) * Alle oppdateringer til Windows XP er lastet ned Noen innspill? Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Er vel en hikke i windows registeret...prøv å kjøre en registry cleaner og evnt defragmenter c: Det kan være et eller annet du har installert og avinstallert eller en fil som er flyttet/fjernet som windows har hengt seg opp i. Kjør en chkdsk Start->kjør-> skriv chkdsk x: /f hvor x er disken f.eks chkdsk c: /f (husk mellomrom), og kjør evnt. på alle disk volumene du har. svar j hvis den spør om å låse volumet. Når det gjelder reg cleaner kan du kanskje lese her: http://www.pcworld.com/downloads/file_desc...,RSS,RSS,00.asp (har denne selv og funker på XP) Disse fant jeg på google men har ikke prøvd: http://www.comparepctuneups.com/ http://www.download.com/TweakNow-RegCleane...4-10365053.html Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Endre verdien på denne registrykeyen "AutoEndTasks" til 1. Den ligger under: HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop Da skal Windows selv klare og avslutte alle oppgaver, selv de som har hengt seg. Det er ihvertfall verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Flyttes til windows då det ser ut til å vere eit windowsproblem og ikkje eit meir hardwareproblem Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 PC-komponentene er som følger: Hovedkort: Asus P5GD2 Deluxe Hovedkort S775 Skjermkort: PowerColor Radeon X800XL 256MB Prosessor: Intel Pentium 4 540J 3.2 GHz * Jeg har installert alle drivere som fulgte med PC-komponentene, men har litt problemer med å finne fram til eventuelle nye drivere (hjelp mottas med stor takk - hva jeg har står litt høyere opp i posten) Asus Support Download: Alt til ditt hovedkort finner du her. Har du siste BIOS? ATI Radeon: Drivere til ditt skjermkort. Omegadrivers: Modifiserte drivere til ditt skjermkort. Noen mener disse er de beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå