Gå til innhold

snes til pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet noen sider, søkte litt men fant jo ikke noe særlig:(

no vet jeg ikke hva moderator syntes om dette som warez, men husk dette er slik man ikke får takk i lengre og de spillene jeg skal ha er rpg og hvor mange av de er kommet til norge?

Lenke til kommentar

"Ikke få tak i lenger" er vell en overdrivelse, for alt du trenger er å poppe innom ebay.com så skal jeg love deg at du finner det du leter etter. Til en pris selvsagt, men det er jo så.

Tror ikkke nintendo enda har helt godtatt emulering av den en gang geniale konsollen deres, men selve

emulatoren er jo ikke ulovlig. Problemet er at svært få kan lese inn Cart'er på PC'en slik at det kanske kunne vært lovlig å spille emulerte spill.

Med det sagt så har jeg vært med å knota på et par emulatorer, mest fordi jeg klurer endel med assembler, og jeg kan med hånda på hjertet si at zsnes er den kjappeste, mest intinuie emulatoren, i tillegg til at den eneste emulatoren jeg vet om som guffer super-vx brikken skikkelig (ja, den var en flopp, men dog). Zsnes er dessuten GPL, noe som betyr kontinuerligeoppdateringer og sikrer at prosjektet ikke dør ut.

Denne finner du forøvrig på http://www.zsnes.com .

Andre gode emus er snes9x og esnes, men hvor du finner dissa har jeg ikke snøring om =).

For å faktisk gjøre noe vetugt med din nyanskaffede emulator trenger du 'ROM', kanskje greiest å sammenligne med en iso-kopi av en CD, bare at dette er en iso-kopi av en cartridge (Ja, jeg vet _godt_ at det ikke er en spesielt god forklaring, og heller ikke en spesielt nøyaktig en, men fyren får da en ide om hvordan det funker. Ikke flame).

Disse kopiene kan være på alt fra 1mbit til 32 mbit, og flyter rundt på nettet igrunn. Hvor du finner disse derimot er en helt annen sak og noe jeg ikke har tenkt å poste i et offentlig forum. Er du desperat kan du til nøden sende meg en liten mail.

---

All that is goodness cries out for this. Even little Boo, although he cannot cry out quite so loudly. -Minsc BG2

[ Denne Melding var redigert av: aoi på 2002-07-01 07:32 ]

Lenke til kommentar

Selfølgelig.. det er zsnes jeg mener.. ikke esnes!

det er zsnes jeg bruker og og den rokker!

imaget til emulatorene kommer i .smc formatet

eller .fig <-- hvis ikke noen har messa med navnet på fila mi!

trur det egnetlig bare er .smc

Lenke til kommentar

skavisee.. her er alle filene som jeg har i emulator mappa..

.smc <-- selve spillet

.srm <-- orginal saving til spillet

.sfc <-- hakke peil

.fig <-- selve spillet

.zst <-- hakke peil

.s96 <-- save state i snes9x emulator

.zs1 - .zs9 <-- hakke peil

veit ikke hva halvparten er men dem dukker opp på et eller anna vis

Lenke til kommentar

SMC, SFC og FIG er de vanligste formatene for SNES-spill. Det spørs hvilken leser som ble brukt til å kopiere de fra carten.

SRM er en fil som inneholder batteriminnet til SNES-spillet.

ZST-1-9 er savegames som ZSNES har laget.

SNES9X kan finnes på http://snes9x.com Den kjører på ca. samme core som ZSNES, men er litt tregere.

Lenke til kommentar

og med det er vi over i ulovlighetskategorien og jeg antar at denne tråden blir stengt i løpet av noen timer :smile:

Roms av spill du ikke selv eier er fy-fy...

tilfredstillende svar er allerede gitt, ikke vits i å forfølge saken videre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...