€THA Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) Skal kjøpe PC, lurer på om 350watt bare blir for lite i disse nyere dager. Hovedkort: MSI K8M NEO-V Hovedkort for S754 K8M800, SATA/ATA, LAN, ATX, Lyd, VGA pris: 619,- Komplett Prossesor: AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED pris: 1250,- Komplett RAM: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 pris: 590,- Komplett Skjermkort: XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP, Tv-Out, Dual-DVI, Retail pris: 1.990,- Komplett HD: Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM pris: 895,- Komplett Samsung DVD-spiller IDE 16x/48x Bulk Sort pris: 295,- Komplett Samlet pris: 5639 ,- pluss Kabinett og Strømforsyning. Strømforsyning eksempel: Komplett Skummelt billigt, hvorfor? Lurer på hvor mye watt jeg må ha på strømforsyninga for at det skal gå problemfritt? Og jeg trenger også ett kabinett som passer, og som ikke er for dyrt. Kom gjerne med anbefalinger om komponenter til datamaskinen som ville vert bedre. EDIT: Glemte URL til RAM'en Endret 5. mars 2005 av €THA Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 hold deg unna Q-tec, søk etter en tråd under PSU så finner du hauger av folk som har fått harddisker og mer ødelagt av dårlige Q-tec strømforsyninger. Betal litt mer og ta noe trygt i stedet. Lenke til kommentar
€THA Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 hold deg unna Q-tec, søk etter en tråd under PSU så finner du hauger av folk som har fått harddisker og mer ødelagt av dårlige Q-tec strømforsyninger. Betal litt mer og ta noe trygt i stedet. Okay, greit. Ikke Q-Tec nei. Forslag til strømforsyning og kabinett? Bedre komponenter? (Ca. samme pris) Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Enermax, Fortron Source, og Ocz er gode strømforsyninger. De koster litt, men du får hva du betaler for. Anbefales om du har lyst på noe som er stabilt. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Er ikke PSU viktig på alle pcer? Lenke til kommentar
-BaSe- Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Er ikke PSU viktig på alle pcer? Det han lurte på var om hvor stor strømforsyning, kansje litt misledende emne, så du bør huske og lese posten sjikkelig neste gang;) Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Da kan jeg jo anbefale, mist og bZerk PSUene hos microplex. De har nok av power og er svært stille. Lenke til kommentar
€THA Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 mist og bZerk...skal sjekke prisen osv. på microplex nå. Lenke til kommentar
PCavhengi Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 bZerk er de beste PSUene nå til dags.. Styr unna Q-Tec for all del !! Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 bZerk er de beste PSUene nå til dags.. eller bare nei? Lenke til kommentar
€THA Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Så at bZerk sine PSU'er hadde annerledes dimensjoner. Er dette et problem? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Styr unna Q-Tec? Har nettop satt sammen 4 maskiner med Q-Tec strømforsyning, og har ikke hørt annet enn litt støy. Lenke til kommentar
€THA Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Så at PSU'ene til bZerk hadde uvanlige dimensjoner. Har dette mye å si? Microplex EDIT: Ga link til PSU Endret 6. mars 2005 av €THA Lenke til kommentar
ChainDoG Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 om du har en 350w strømforsyning fra før, så trenger du ikke kaste bort pengene dine på en ny strømforsyning (så sant du ikke har en q-tec psu, hehe), for det trenger du ikke (på det oppsettet du har der iallefall). kjøp heller en 512mb minnebrikke ekstra, det vil du ha mye mer nytte/glede av. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 har q-tec strømforsyning og den fungerer fint... veldig stabil pc. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg ville uansett holdt meg unna Q-tec strømforsyninger siden de har rykte på seg til å være dårlige. Det er kalrt noen kan være heldige, men jeg ville ikke tatt risikoen med å kjøpe en slik en. Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 q-tec psuene KAN virke fint. Selv om du har vært heldig å satt sammen 4 oppsett med q-tec betyer ikke dette at hans oppsett vil være stabilt med q-tec. Jeg snakker nå av erfaring. Intil nylig har jeg også bare brukt q-tec men bestemte meg får å bytte og flere av systemene ble mye mer stabile. MKoralen er altså - ikke kjøp q-tec. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 jeg har brukt q-tec i alle år, og aldri hatt problemer med ustabilitet. Epz. Lenke til kommentar
€THA Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 om du har en 350w strømforsyning fra før, så trenger du ikke kaste bort pengene dine på en ny strømforsyning (så sant du ikke har en q-tec psu, hehe), for det trenger du ikke (på det oppsettet du har der iallefall). kjøp heller en 512mb minnebrikke ekstra, det vil du ha mye mer nytte/glede av. ChainDoG sier jeg ikke trenger mer enn 350watt. Er dere andre enige? Lenke til kommentar
MuD Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 det du kan gjøre er og kjøpe deg ein Bzerk psu... dei er kjent for og være billig og ganske bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå