Tone Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Jeg skal til Australia 2.juli og har en mellomlanding i Hong Kong (flyplassen) på ca 10 timer. Jeg tenker på å kjøpe meg et digitalt kamera og lurer på om det lønner seg å kjøpe det i Hong Kong? Og hvilket merke er det som er bra? Jeg ønsker meg et kamera med god oppløsning, enkelt i bruk , gjerne zoom og lite og lett. Det bør fungere sammen med Powerbook G4 med MacOs X. Kommer sannsynligvis til å ha det mest til privat bruk, men kanskje til studier og senere i jobbsammenheng (Grafisk design). Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
unwill Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 For litt over en uke siden kjøpte jeg en Minolta DiMAGE E203 i HK, og den kostet bare 1500 kr. Jeg kjøpte litt dildall ved sidenav... ekstra minne osv, og betalte under 2k. Da jeg sjekket prisguiden her viste prisen på det kameraet nesten 4000 kroner. Vet ikke om dette er feil i prisguiden eller ikke, men jeg er iallefall fornøyd med det kameraet. Hvis jeg ikke husker feil så lå også kameraene Canon Ixus v2 og 330 ca 1000 kroner under den norske prisen. (De kalles Powershot S200 og S330 der borte) Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Var i HK i fjor. Hvis du bare skal være på flyplassen tviler jeg på at du vil gjøre noe kupp. Der er nemlig mange priser på samme nivå som i norske butikker. Skulle kjøpe gameboy advance i HK i fjor. I hong kong City kostet den 750. I lekebutikk på flyplassen før man sjekker inn 900, og etter insjekket bagasje 1200 i de forretningene som var i selve avgangshallene. Derfor, kommer du deg inn til Hong Kong City er det store kupp å gjøre, flyplassen er det mer tvilsomt. OBS. I butikken i City'en kan du bli forsøkt lurt. Kamera blir demonstrert forand deg, du slår til på kjøp, de går bak og henter eske. Den inneholder ikke akkurat hva du trodde. Har også hørt om folk som sier at prisen i byen ofte kan være for kun kamera. Uten eske, manualer, ledninger osv. Forhør deg først. Price includes all standars accesories. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå