MyBigMouth Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 jaja tenkte da jeg skulle bytte ut no vifter i pcen min siden det er noe som bråker nå helt forjævlig inni der. Kanskje dette er psuen min (Bzerk 500w) ellers har jeg TT tsunami kabinettet m vindu og alle medfølgende vifter,har en 3500+ boxxa amd cpu,med den medfølgende viften. Noen som kan si meg hva som båker,jeg er sikker på at det er en vifte,men hvilken...hmmmm jaja uansett, vi bytter tenkte jeg. med mindre noen vet støykilden i pcen min? Da er jeg på jakt etter 2x 120 mm vifter, en 90 mm og en cpu vifte av socket 939.hva må jeg da ha for å få en stillegående pc. litt prisforbehold. Kor? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Stopp vifter og lytt.. :s Bare å åpne opp døra det.. Bare ta en vifte mitt i stopp den å hør! Vil tro det er PSU'n.. Harddisken lafer ofte støy, men kanskje ikke slik du tenker på! BTW: Går jo ann å bytte ut vifter på PSU'n da! Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 ja har gjort det nå... Fant ut at cpu vifta lgde litt mye lyd og psuen snakker vi ikke ok litt mye lyd derfra ja..... Men erke det med å bytte vifte i psu veldi fali a`? Noen gode stille cpu vifter? Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 ja har gjort det nå...Fant ut at cpu vifta lgde litt mye lyd og psuen snakker vi ikke ok litt mye lyd derfra ja..... Men erke det med å bytte vifte i psu veldi fali a`? Noen gode stille cpu vifter? Bzerk psu'en har jo viftestyring. Har selv en blå en uten plexi, med 1 x 80mm og 1 x 120mm vifter. Det er bare å sette den på minste instilling på viftestyringen, den er tempstyrt i tilleg så hvis det blir for varmt setter viftene automatisk opp. Jeg har funnet ut at bZerk-viftene "brummer" litt på de minste hastighetene. Men du skal ha en meget stille PC ellers om dette skal være irriterende/merkbart. Vil anbefale deg SilenX-vifter. De er rimelig dyre men til gjengjeld de garantert beste på markedet. 80mm finnes i en 9db modell!! 120mm finnes i en 14db modell. De er også mulig å få tak i SilenX-vifter m/leds. SilenX selges her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå