Gå til innhold

Støyende pc..nye vifter

Anbefalte innlegg

jaja tenkte da jeg skulle bytte ut no vifter i pcen min siden det er noe som bråker nå helt forjævlig inni der.

Kanskje dette er psuen min (Bzerk 500w) ellers har jeg TT tsunami kabinettet m vindu og alle medfølgende vifter,har en 3500+ boxxa amd cpu,med den medfølgende viften.

Noen som kan si meg hva som båker,jeg er sikker på at det er en vifte,men hvilken...hmmmm :hmm:

jaja uansett, vi bytter tenkte jeg. med mindre noen vet støykilden i pcen min? :dontgetit:

Da er jeg på jakt etter 2x 120 mm vifter, en 90 mm og en cpu vifte av socket 939.hva må jeg da ha for å få en stillegående pc. litt prisforbehold.

Kor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja har gjort det nå...

Fant ut at cpu vifta lgde litt mye lyd og psuen snakker vi ikke ok :mad:

litt mye lyd derfra ja.....

Men erke det med å bytte vifte i psu veldi fali a`?

Noen gode stille cpu vifter?

Bzerk psu'en har jo viftestyring. Har selv en blå en uten plexi, med 1 x 80mm og 1 x 120mm vifter.

Det er bare å sette den på minste instilling på viftestyringen, den er tempstyrt i tilleg så hvis det blir for varmt setter viftene automatisk opp. Jeg har funnet ut at bZerk-viftene "brummer" litt på de minste hastighetene. Men du skal ha en meget stille PC ellers om dette skal være irriterende/merkbart.

Vil anbefale deg SilenX-vifter. De er rimelig dyre men til gjengjeld de garantert beste på markedet.

80mm finnes i en 9db modell!! 120mm finnes i en 14db modell. De er også mulig å få tak i SilenX-vifter m/leds. SilenX selges her.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...