Gå til innhold

minnet kunne ikke være "read" feilmelding!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde selv dette problemet, pluss et par andre, etterfulgt av en ugjenopprettelig systefeil. En kjapp (les: lang, kjedelig, og frustrerende) test med Memtest86 viste at den ene minnebrikken min var meget full av feil. Etter at jeg skiftet denne har jeg ikke fått feilmeldingen mer (på min nye installasjon) og heller ingen andre.

Ultimate Boot CD er et genialt verktøy. Den inneholder blandt annet to memtest-versjoner og burde være obligatorisk i alles CD-mappe :love:

Lenke til kommentar

Jeg har fått den meldingen ofte når jeg har spilt garrys mod til Half-Life2, men noen ganger når jeg ikke gjør noe spesielt.

Jeg har også fått blåskjerm der det står:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Teknisk informasjon: 0x00000050(0xE2F2410,0x00000000,0x8055259A,0x0000001)

Er det noen steder jeg kan sjekke hva nummerene betyr?

Er det noe med minnebrikkene mine?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nå prøvd å ta ut den nyeste minnebrikken, dette ga ikke noe anderledes resultat. prøvde også å bytte til bare den nye men da blei det masse piping så jeg fikk panikk og satte de tilbake til normalt.

Men er det noen andre minnetester som jeg kan kjøre i windows? har ikke program til å brenne iso filer.

Lenke til kommentar
Alle banene med ørken gjør at pc`n hakker vilt.. men på andre baner uten ørken går alt glatt..

kanskje det har kommet sand på hovekortet og liknende. :!: :innocent:

får en lignende melding når jeg spiller "tunge" spill(HL2 f. eks.) og spill som jeg har las... som jeg "fant".

Lenke til kommentar

for en sugen oversettelse...

Minnt kunne ikke "leses" burde det vel stå...

Den feilen (tror jeg har forklart dette før) er at programmet prøver å lese fra et minneområde som enten ikke er i bruk, eller programmet ikke har tilgang til, i begge tilfeller en programmeringsfeil, men som kan ha 1000 forskjellige årsaker.

adresse 0x00000000 betyr mest sannsynlig at minneallokeringen feilet på et tidspunkt.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ahhh!!!

Dette blir bare værre og værre, nå kan jeg ikke engang spille spill!

jeg starter spillet. skjermen blir svart og jeg venter på "ea games" logoen eller noe lignende og feilmeldingne popper opp og jeg må tilbake til skrivebordet :wallbash::wallbash:

rett før jeg kaster Pcen ut av vinduet!!

Om jeg kjører i window mode på spill kan jeg se feilmeldingen, det er written nå ikke bare read.

post-104-1114867747_thumb.jpg

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...