wotg Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) Jeg var en tur innom den nye Apple butikken i Dronningens gt her i oslo i forrige uke. Skulle ikke ha noen ting, men var litt nyskjerrig. Jeg må si at Apples salgskonsept er ganske bra gjennomtenkt og målrettet. produktene har skikkelig kvalitetsfølelse og et meget godt formspråk. Det hele minner faktisk veldig mye om B&O, fokus på kvalitet, stil osv. Helt tilfeldig så havnet jeg på Apples hjemmeside idag (måtte instalere quicktime) Jeg ble da sittende å se litt på produktene, spesifikasjonene og noen ganske så interessante "benchmarks" Det er da det hele går til H. Som den designfetisjisten jeg er lar jeg meg lett blende av hype og "glossy ads" Jeg har allerede stoler fra Mies van der rohe, kjøkkenutstyr fra gaggenau, tolomeo kontorlamper osv. Men når jeg begynte å titte nærmere på Apples benchmarks og ikke minst deres switch kampanje måtte jeg virkelig le. Deres fremstilling av pc brukeren og fordommene mot windows var på grensen til smakløshet. Nesten alle switch "innleggene" dreide seg om å brenne MP3 låter og "get on the internett"......Apple nevner ikke med ett eneste ord sin elendige støtte for spill. De sier heller ingen ting om sin dårlige støtte for tredjeparts hardware. Det blir heller ikke nevnt at programvare generelt er dyrere til mac enn til pc. Det er ingen tvil om at Apple har bra maskiner med et design som vi pc brukere bare kan drømme om, men måten de fremstiller sine produkter på er ikke spessielt ærlig ovenfor forbrukeren. Endret 6. mars 2005 av wotg Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Velkommen til verden. Om du finner en tilsvarende produsent som lister opp svakhetene med produktene sine skal jeg kalle deg god. Det er mye uenighet om Switch-kampanjen, men en ting er sikkert, og det er at den har hatt svært liten (positiv) virkning, om noen. Nettopp pga. noe du nevner her, det grenser til det latterlige. Dessuten er det sikkert et lite slag i ansiktet for de som ikke kjenner seg helt igjen å lese alt det fæle med det nåværende plattformvalget deres, som for alt de vet kan være mer eller mindre oppspinn fra ende til annen. Lenke til kommentar
kakcoo Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Salgstriks (sleipe eller ikke) finner du hos alle produsenter. Microsoft f.eks som gikk ut og sa at IE slettes ikke var farlig å bruke. Man må vel bare spørre seg selv - Hva skal jeg bruke maskinen til? For min del er det videoredigering, 3d-modellering, design, chatting og surfing så for meg er Mac OS X det rette operativsystemet. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Enig i noe av det du skriver, men så begynner du å ramse opp mye tull! Apple nevner ikke med ett eneste ord sin elendige støtte for spill. Det er ikke Apple som har elendig støtte for spill, det er spillprodusentene som ikke lager spill eller lager dårlige versjoner for OS X. Dette har ikke Apple noe med, de måtte isåfall gått over til Win som OS- De sier heller ingen ting om sin dårlige støtte for tredjeparts hardware. Er da ikke dårlig støtte for det på nye mac'er -> Det er stort sett standarder som brukes, de er uavhening av plattform. Før var det verre derimot. Det blir heller ikke nevnt at programvare generelt er dyrere til mac enn til pc. ? Dette er jo bare bullshit. Photoshop, Dreamweaver osv koster akkurat det samme for Mac som for Win. Se bare på f.eks OfficeLine. Du kan jo også tenke på at programpakken som er med OS X er verdt flere tusen om tilsvarende skulle vært kjøpt inn til windows... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Du kan jo ikkje samanlikne ein PC med ein Mac Lenke til kommentar
iDude Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Men når jeg begynte å titte nærmere på Apples benchmarks og ikke minst deres switch kampanje måtte jeg virkelig le. Deres fremstilling av pc brukeren og fordommene mot windows var på grensen til smakløshet. Nesten alle switch "innleggene" dreide seg om å brenne MP3 låter og "get on the internett"......Apple nevner ikke med ett eneste ord sin elendige støtte for spill. De sier heller ingen ting om sin dårlige støtte for tredjeparts hardware. Det blir heller ikke nevnt at programvare generelt er dyrere til mac enn til pc. Ehrm... Det er jo reklame da.. Hvor mange produsenter sier noe om de dårlige sidene til produktene sine i reklame? Og det du sier er forøvrig ikke 100% korrekt, bortsett fra spill da.... Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Du kan jo ikkje samanlikne ein PC med ein Mac Nei vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå