Gå til innhold

Noe i London jeg bør få med meg?

Anbefalte innlegg

Tar turen til London i morgen tidlig. Reiser på ekskursjonstur med engelsk klassen.

Vi har fått et program over enkelte ting vi skal besøke:

British Museum

Westminster

London Eye

BBC Backstage Tour

St. Paul’s Cathedral

Madame Tussaud

Lecture at King’s College

Globe Theatre

Tate Modern

Hampton Court

Noe annet som er verdt å få med seg?

Noe spesielt å kjøpe i London? Eller noe som er billigere enn i Norge?

Takker på forrhånd for svar :)

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ved siden av Madame Tussaud så ligger det ett "stjerne/planet " greier..ganske fancy saker.. I tillegg bør du vel få med deg Cheer puben, og hvis du er der på søndag er det ett stor marked litt nord i London..husker ikke helt hvilken bydel det er..

Lenke til kommentar

Siden du skal med en klasse er det kanskje ikke mulig, men du må se "The Phantom of the Opera". Kanskje vanskelig å få billetter på kort tid (vært solgt ut siden 1986) men det er virkelig noe man _må_ se en gang i løpet av livet.

Lenke til kommentar
søndag er det ett stor marked litt nord i London..husker ikke helt hvilken bydel det er..

Picadelly Circus eller noe i den duren. Markedet er ikke så stort da, men handlegaten i området har masse små nisje butikker som er litt interessante. Siden disse er litt "spesielle", virket det som åpningstidene også var det, for de fleste var stengt da jeg var der. :D

Er jo et rock museum i ved Trafalgar Square som var litt morsomt. Det der stjerne greiene var også litt tøft, har bilde av meg selv med Einstein :thumbup:

Så må du jo få med deg Speakers Corner i parken. Er alltid en eller flere som står på en kasse og ytrer sine meniger der :)

Er det ikke noe som heter Royal Museum of Science, elelr er det British museum? Det var i alle fall utrolig bra, og det krever at du setter av en del tid til dette museumet, for det er svært og har mye interressant.

Eller er det kjekt å bare rusle rundt i byen litt på måfå, er masse rare butikker, ofte gjemt litt i sidegatene.

Når det gjelder å kjøpe ting, er det ikke noe billig i London. Det måtte være ting du ikke får tak i Norge, som feks. moteklær o.l.

Lenke til kommentar
Har du et skip trenger du ikke kjøpe fisk. De fleste båter har fiskestenger ombord.

Ekte gutter fanger fisken med nevene!

Om du skaffer deg et skikkelig skip er det kanskje en bysse med alt du trenger, og et heftig kjølelager med deilig mat, så driter du i fisken, det smaker høgg.

EDIT: Velger du å drite i fisken må du ihvertfall ikke spise den. :hmm:

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...