Potetfar Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Ja, dere leste riktig. Jeg vil underklokke CPUen min, og har prøvd CoreCenter og CPUCooL. CoreCenter nekter å gå under 200 i FSB og CPUCooL er bare masse tull om PLL, har også sett på ClockGen, men den har ikke støtte for hovedkoret mitt (MSI 865PE Neo3-F). Prosessoren er en Intel 3.6 GHz som fort blir varm med mye load. Noen som vet om noen programmer? Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 BIOS? skulle vel ikke akkurat være no problem Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Sette ned mp? Eller sette ned Vcore.. Alt sammen i BIOS.. Kan ikke si jeg har troen på over/underklokking i BIOS.. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 TrunZern: Hvis du mener F8-BIOS, er det ikke noe alternativer for over/underklokking der. Og å sette ned Vcore hjelper jo ikke, for prosessoren klokker ikke ned av det? Du må jo sette opp Vcore manuelt når du overklokker, så da må du jo gjøre det manuelt når du underklokker også, og motsatt? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 hva for en søppel bios har du egentlig ? de fleste bioser untatt dell og andre møkka ferdigmaskiner har mulighet for over/underklokking i bios. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Har ikke flasha noe enda (og det vil jeg ikke heller). Og jeg har ikke noe ferdigmaskin heller. Jeg får bare "Reboot Windows", "Safe Mode", og alt det i BIOS jeg. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Det er oppstartsvalgene til windows, ikke BIOS. BIOS kommer du som oftest inn i ved å trykke "del" nesten med en gang du har fått skjermbilde i oppstarten (litt dårlig forklart). Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 det står antakligvis "MSI" , "corecell extremechip" eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 det står antakligvis "MSI" , "corecell extremechip" eller noe i den duren. Ja, den får jeg opp. Og hvis jeg trykker delete der, kan jeg klokke opp, men ikke ned! Det virker som om bussen er satt til minimum 200! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Kommer det opp trinnvis justering? Dvs. feks. 200-300MHz i 1 og 1MHz-intervaller? Hvis det ikke gjør det må du sette BIOS-innstillingene til "User definer", "Professional" eller noe i den duren. Da skal du kunne still FSB fra 100MHz til 300MHz eller noe. Kan umulig tro at 200MHz er minimum, _alle_ hovedkort har en "safe"-mode som er på 100MHz. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Haha ler godt hver gang jeg skrur på PC'en. "CoreCell - Extreme Chip You've Ever Needed!" Hmm jeg vet om en måte å gjøre det på, men da må du gjøre det samme hver gang du skrur på maskinen.. Med ClockGen kan du underklokke. Jeg kan stille min FSB til alt fra 100 (det blir 1.6 ghz) til 500 (8ghz) Vanligvis (standard) står den på 200. Goophy, jeg har også 200 som minimum i BIOS Endret 6. mars 2005 av RCP-88 Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Ja, akkurat samme melding får jeg. Men ClockGen støtter ikke hovedkortet mitt. Goophy: Det er + og - for å styre. Går jeg på FSB, som står på 200, og trykker +, går den til 500, men under 200 vil den ikke. Og hvor setter jeg de BIOS-instillingene? Jeg drev å rota rundt 7 noe performance-etellerannet-greier. Noen som vet om ClockGen kommer til MSI 865PE Neo3-F? Edit: Det var Frequency/Voltage Control. Endret 6. mars 2005 av Potetfar Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 ClockGen støtter ikke hovedkortet mitt Har du prøvd den som er for 865PE Neo2? Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Nei, det står jo "/!\ Don't try to use another version of ClockGen than the one specified in this table. This would freeze your system.", så jeg vil ikke ta noen sjanser. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Er ikke noe farlig. Verste som skjer er bare at PC-en låser seg og du må starte den på nytt. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Det står jo med rød, uthevet tekst, så er du sikker på at det funker? Har du prøvd med en verson som ikke matcher hovedkortet ditt selv? Har lite lyst til at min ganske nye PC skal dø. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Jada, har gjort det mange ganger. Det er bare for at folk ikke skal komme til cpuid og klage når de miste viktige åpne dokumenter mens de fikler med ClockGen. PC-en din kan ikke dø, bare hvis du overklokker for høyt og svir av alt som er... Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Nei, det funka ikke, systemet frøs. CoreCenter viste 3GHz en stund og jeg var glad, men nei. Vet du om noen andre programmer? Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Du kan jo prøve å sette en motstand i serie med strømtilførselen til CPU-en, da kan du senke spenningen.... Ingen annen måte å gjøre det på som jeg vet om... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 SoftFSB? Også har Intel noe greier som jeg ikke husker hva heter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå