Gå til innhold

Finner ikke noe program som kan underklokke CPU!

Anbefalte innlegg

Ja, dere leste riktig. Jeg vil underklokke CPUen min, og har prøvd CoreCenter og CPUCooL. CoreCenter nekter å gå under 200 i FSB og CPUCooL er bare masse tull om PLL, har også sett på ClockGen, men den har ikke støtte for hovedkoret mitt (MSI 865PE Neo3-F). Prosessoren er en Intel 3.6 GHz som fort blir varm med mye load. Noen som vet om noen programmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TrunZern: Hvis du mener F8-BIOS, er det ikke noe alternativer for over/underklokking der. Og å sette ned Vcore hjelper jo ikke, for prosessoren klokker ikke ned av det? Du må jo sette opp Vcore manuelt når du overklokker, så da må du jo gjøre det manuelt når du underklokker også, og motsatt? ;)

Lenke til kommentar

Kommer det opp trinnvis justering?

Dvs. feks. 200-300MHz i 1 og 1MHz-intervaller?

Hvis det ikke gjør det må du sette BIOS-innstillingene til "User definer", "Professional" eller noe i den duren.

Da skal du kunne still FSB fra 100MHz til 300MHz eller noe.

Kan umulig tro at 200MHz er minimum, _alle_ hovedkort har en "safe"-mode som er på 100MHz.

Lenke til kommentar

Haha ler godt hver gang jeg skrur på PC'en.

"CoreCell - Extreme Chip You've Ever Needed!"

Hmm jeg vet om en måte å gjøre det på, men da må du gjøre det samme hver gang du skrur på maskinen.. Med ClockGen kan du underklokke. Jeg kan stille min FSB til alt fra 100 (det blir 1.6 ghz) til 500 (8ghz) Vanligvis (standard) står den på 200.

Goophy, jeg har også 200 som minimum i BIOS

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Ja, akkurat samme melding får jeg. Men ClockGen støtter ikke hovedkortet mitt. :( Goophy: Det er + og - for å styre. Går jeg på FSB, som står på 200, og trykker +, går den til 500, men under 200 vil den ikke. Og hvor setter jeg de BIOS-instillingene? Jeg drev å rota rundt 7 noe performance-etellerannet-greier. Noen som vet om ClockGen kommer til MSI 865PE Neo3-F?

Edit: Det var Frequency/Voltage Control.

Endret av Potetfar
Lenke til kommentar

Jada, har gjort det mange ganger.

Det er bare for at folk ikke skal komme til cpuid og klage når de miste viktige åpne dokumenter mens de fikler med ClockGen.

PC-en din kan ikke dø, bare hvis du overklokker for høyt og svir av alt som er...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...