Ken Tucky Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Jeg har noen merkelige grafikkproblemer med mitt Hercules 8500LE-kort. Har problem med alle demoene som fulgte med kortet, samt Morrowind. Får merkelige trekanter i spillene (noen er helt sorte, mens andre har 'textures' i dem). Også en del merkelige streker og rare grafikk-feil. Ta f.eks. Rachel-demoen - hele trynet hennes er fullt av små svarte triangler (og et par store). Har en del bilder av disse feilene, men det går vel ikke an å legge bilder som vedlegg her i forumet? Får også noen småfeil når jeg kopierer filer i Windows - på animasjonen av papir som flyr fra en mappe til en annen kommer det en del små røde prikker rundt animasjonen. Har også lagt merke til at oppstartsbildet til WinXP har et par prikker og tynne korte streker som ikke skal være der. Bortsett fra dette ser det meste ut til å fungere greit i Windows. Jeg kjører ikke noen overklokking på kortet, selv om jeg brukte Rage3D tweak en stund tidligere, men da med veldig lite overklokking. Jeg har prøvd flere forskjellige drivere, har reinstallert WinXP, uten hell. Begynner å tro at det er noe feil med selve kortet, men det som er merkelig er at demoene virket med det samme jeg fikk kortet, og spill som ikke benytter seg av de råeste 3D-effektene - f.eks. Civilization 3 og Wizardry 8 - fungerer fint. Er det noen andre som har hatt lignende problem, eller kanskje noen som vet hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Først, sjekk om du får samme problem med kortet i en annen msakin, hvis detm så dra til dit du har kjøpt det og forlang nytt! Hvis det IKKE er lignende feil på den 2. maskina, så kan det være en negotation feil med chipsettet på hovedkortet og Radeonkortet, prøv også å sette AGP bussen fra 4x -> 2x. Husk å ha FastWrites disabled Lykke til! =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå