Gå til innhold

To små endringer i retningslinjene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Retningslinjene er nå oppdatert til:

Ved å skrive innlegg på forumet gir du Hardware Online AS og/eller søsternettsteder en evigvarende rett til å bruke innlegget slik de ønsker på sine sider/søstersider, så lenge det blir angitt opphavsperson og opphavssted til innlegget.

Rune_F: at ~25 brukere klager blir ikke sett på som et opprør. (var vel et par hundre brukere som klaget når vi skiftet forum-løsning)

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Det har jeg hørt før... Men jeg har enda ikke fått en forklaring på hvordan den regelen kan forhindre slik massesletting.

Ja, Hardware Online A/S og alle søsternettstedene vil ha en evigvarende rett til å bruke innlegget, men hva hjelper det hvis innleggene blir "slettet" (redigert til "slettet" el.)? Regelen sier ingenting om at brukere ikke kan slette innleggene sine, den sier bare at Hardware Online A/S har en evigvarende rett til å bruke innleggene.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Må slenge meg på @kd her. Slik den reglen hittil har vært har man fortsatt teknisk sett stått helt fritt til å "slette" innleggene. Man står fortsatt med rettigheter til å gjøre hva man vil med innlegget sitt slik jeg ser det. Det man sier er at Hardware Online AS kan benytte innlegget slik det måtte passe dem så lenge opphavet blir oppgitt.

Det virker nesten som man er mest ute etter å ha en mulighet til å benytte innleggene slik man vil og ikke forhindre at folk "sletter" innleggene sine.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Snakket med Ueland på msn, og det han sa var at regelen forhindrer massesletting på følgende måte:

Hvis en bruker "sletter" postene sine, altså redigerer de til "slettet" el., så kan forumstyret gjenopprette postene. På grunn av at Hardware Online A/S og søsternettstedene har en evigvarende rett til å bruke alle innleggene, så kan ikke brukeren motsette seg en gjenoppretting av postene.

Stemmer ikke det Ueland? :)

Lenke til kommentar
Derimot vil denne retningslinjen forhindre at brukere forlater forumet, og redigerer vekk alle sine innlegg her. Det har skjedd flere ganger i forumets historie, og vi regner med at det kommer til å skje forsøk på dette igjen.

Hva er galt med å slette eller redigere sine innlegg når en drar?

Hvorfor gjør personer dette egentlig? :hmm:

Lenke til kommentar
Snakket med Ueland på msn, og det han sa var at regelen forhindrer massesletting på følgende måte:

Hvis en bruker "sletter" postene sine, altså redigerer de til "slettet" el., så kan forumstyret gjenopprette postene. På grunn av at Hardware Online A/S og søsternettstedene har en evigvarende rett til å bruke alle innleggene, så kan ikke brukeren motsette seg en gjenoppretting av postene.

Stemmer ikke det Ueland? :)

Nå har jeg ikke "oppdaget" denne diskusjonen før i dag, men et lite spørsmål. Tar forumet seg den friheten og innføre nye regler med tilbakevirkende kraft? For meg virker det veldig usannsynlig at de kan gå tilbake til tiden før endringen i reglene og bruke disse postene. Har jeg rett?

Lenke til kommentar
Retningslinjene er nå oppdatert til:

Ved å skrive innlegg på forumet gir du Hardware Online AS og/eller søsternettsteder en evigvarende rett til å bruke innlegget slik de ønsker på sine sider/søstersider, så lenge det blir angitt opphavsperson og opphavssted til innlegget.

Takk Ueland, du er en engel :D .

Endelig etter så lang tid er regelen forandret til det bedre, tusen takk!

Men som diskusjonen videre sier, starten på regelen kan også se sine forbedringer.

Da fortsetter jeg ferien min her i Bergen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
er quotes i signatur fortsatt lov eller er det html-kode?

[quote] er ikke HTML, derfor er det lov.

Mvh. André Kristoffer Dahl

Skribent - Programmer.no og Hardware.no

Dette da, i rødt? Er ikke det html :hmm:

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Retningslinjen er der ikke for at vi skal kunne stjele deres innlegg, men hovedsaklig for at vi skal kunne forhindre en bruker fra å slette alle sine innlegg senere.

3790628[/snapback]

Da trenger den som skrev dette et kurs i å skrive forståelig :)

Hvordan i all verden skal en slik regel forhindre at folk redigerer bort (sletter) innleggene sine før den drar? (Selv om det virkelig er en idiotisk ting å gjøre) Dere må jo fjerne "Rediger"-knappen for at dette skal bli mulig. Eller er det jeg som misforstår? Regelen er vel ment for å informere en bruker om at "hei, alt du har skrevet har vi rett på å ha her (og gjøre hva vi vil med) så du får ikke slette det".

Hvis det ikke er for mye å spørre om.. Dere har vel ikke noen eksempler på brukere som har slettet sine innlegg og dratt?

Lenke til kommentar

K.I.S.S.! (Keep It Simple, Stupid!)

En "Vi forbeholder oss retten til å hindre en bruker i å slette innlegg på forumet." setning (selvfølgelig skrevet på en mye bedre måte av en mye smartere person enn meg) hadde jo gjort ALT mye lettere, hadde det ikke? Det klarer iallefall opp utrolig mye med tanke på hva moderatorer har sagt om intensjonene til reglen her i forhold til hvordan den er ordlagt i retningslinjene..

edit: og ja, slik retningslinjene var i starten, og tildels nå (mulig jeg er litt para av meg da (men selv om du er paranoid, betyr det ikke at de ikke er ute etter deg :p )) skremmer virkelig, spesiellt med tanke på nye eiere :innocent:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...