Gå til innhold

To små endringer i retningslinjene

Anbefalte innlegg

Spør ikke meg hva som skjer. Jeg bare registerer at det ikke er skjedd noe. Det som også er litt artig er at det later til at alle som protesterte høylytt, og proklamerte sin avskjed, fortsatt ser ut til å poste innlegg som før. Reglen ser altså ikke ut til å ha noen praktisk konsekvens så lenge den ikke blir brukt i værste konsekvens.

MRN: Det blir et ganske stort problem når enkelte prominente deltakere velger å avslutte sin karriære her med å slette alle innlegg. Plutselig står vi med en rekke tidligere veldig informative tråder hvor hele diskusjonen nå er meningsløs, da en rekke av kjerneinnleggene i debatten plutselig er borte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spør ikke meg hva som skjer. Jeg bare registerer at det ikke er skjedd noe.

Jeg registrerer også at det ikke har skjedd noe, det er ganske enkelt å forstå,

det er bare det at det er ganske rart at vi hører det fra deg.

Hvorfor? Fordi du sitter i styret, jeg så for meg at dere diskuterte dette internt.

Det faktum at dere da tydeligvis ikke har gjort dette får min troverdiget til hw.no med søsternettsider å synke. For det er da vel dere som må gjøre noe ikke vi brukere! Jeg har ihvertfall ikke sett en funskjon som gjør meg i stand til å endre retningslinjer.

Det som også er litt artig er at det later til at alle som protesterte høylytt, og proklamerte sin avskjed, fortsatt ser ut til å poste innlegg som før. Reglen ser altså ikke ut til å ha noen praktisk konsekvens så lenge den ikke blir brukt i værste konsekvens.

Dette fordi vi trodde vi var komt til en enighet,

men siden vi tydligvis ikke har det, vil nok konsekvenser av det komme.

MRN: Det blir et ganske stort problem når enkelte prominente deltakere velger å avslutte sin karriære her med å slette alle innlegg. Plutselig står vi med en rekke tidligere veldig informative tråder hvor hele diskusjonen nå er meningsløs, da en rekke av kjerneinnleggene i debatten plutselig er borte.
Der støtter jeg deg.

TSP :)

Lenke til kommentar

Ja jeg har vel forovet lest den, men siden du sitter i styret regner jeg med at dere har snakket internt om dette og kan si noe mer om dette.

Hvem er det som kan si noe mer da? Hadde vært fint å få en uttalese fra deg eller andre som et styremedlem i forumet og ikke bare som en bruker.

Håper hvertfall dere kan ta dette internt opp nå og at vi snart får en beskjed :yes: .

Lenke til kommentar

Sorry, men jeg sitter ikke i noe styre noe sted.

Men for å være litt konstruktive her:

Jeg ser poenget ditt/deres, men synes forslaget som er lagt fram her er litt vel omstendelig. Så lenge hardware har en evigvarende rett til å benytte seg av innleggg her er det meningsløst å måtte spørre og få godkjennelse før man kan bruke det. Jeg er helt enig i at brukeren bør gjøres oppmerksom på at innlegget brukes, og i hvilken sammenheng.

Lenke til kommentar
Sorry, men jeg sitter ikke i noe styre noe sted.

Ikke :dontgetit: Har alltid trodd det jeg :blush:

Jeg ser poenget ditt/deres, men synes forslaget som er lagt fram her er litt vel omstendelig. Så lenge hardware har en evigvarende rett til å benytte seg av innleggg her er det meningsløst å måtte spørre og få godkjennelse før man kan bruke det. Jeg er helt enig i at brukeren bør gjøres oppmerksom på at innlegget brukes, og i hvilken sammenheng.

Endret litt nå :) :

Ved å skrive innlegg/tekster på forumet gir du Hardware Online AS og/eller søsternettsteder en evigvarende rett til å bruke innlegget, slik de ønsker på sine sider/søstersider.

Så lenge det blir angitt opphavsperson og opphavssted til innlegget,

og bruker blir gjort oppmerksom på at det brukes.

Hardware Online AS, med søsternettsider har fra og med da,

den fulle og hele rett til å bruke innlegget i dets opprinnelige stand.

Ps: Jeg har den evnen at jeg innimellom forklarer og gjør ting litt mer vanskelig og avansert enn strengt tatt nødvendig så derfor er ofte mine forslag litt for utfyllende noen ganger osv. Rimelig plagsomt syns jeg :( .

Men nå skal jeg ikke plage dem mer i kveld Enden nå er det nemlig bed-time :sleep:

TSP

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Da skulle jeg tro at vi er enige og en klarere presisering vil nok dukke opp i morgen eller noe. Frem til da: Les hva som er intensjonen i denne tråden :thumbup:

Tja.... Blir det noen endringer snart kanskje? Har HW merket at brukerne nærmest har glemt denne saken og derfor valgt å ikke gjøre noe med det?

Lenke til kommentar
Da skulle jeg tro at vi er enige og en klarere presisering vil nok dukke opp i morgen eller noe. Frem til da: Les hva som er intensjonen i denne tråden  :thumbup:

Tja.... Blir det noen endringer snart kanskje? Har HW merket at brukerne nærmest har glemt denne saken og derfor valgt å ikke gjøre noe med det?

Ser vel ikke akkuart lovende ut..

En endring hadde vel så absolutt vært på sin plass, men noen ser det tydeligvis ikke fra det ståstedet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Enkelte ganger er det greit å bumpe saker slik at vi blir gjort oppmerksomme på det igjen, skal ta det opp med resten av styret nå.

Btw, kommer man med påstander tatt ut fra luften, der man bare finner på div ting kan man godt klare seg for.

Det gjorde jeg forrige gang og ble møtt av: -Tar du ikke et hint?

Hadde tenkt å gjøre de en gang til, men har ikke gjort det da jeg tenkte at det ikke ville være noen vits i.

Et eksempel der jeg tenkte på denne regelen er HER.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
#16:(...) Ved å skrive innlegg på forumet gir du Hardware Online AS og/eller søsternettsteder en evigvarende rett til å bruke innlegget slik de ønsker uten vederlag.

Jeg håper at dette en gang i framtiden kan bidra til å få slutt på piratkopieringen av spill. Ikke det at jeg tror at det noen gang vil skje, men det er lov å håpe. ;)

EDIT: En quote for mye, gitt.

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

Jeg vil bare legge fram et nytt eksempel på at denne retningslinjen fungerer dårlig.

Jeg kommer i dette innlegget til å ramse opp mine eksempler (kommer til å oppdatere):

1. Dette innlegget til LordZyfex (se også hans neste innlegg)

2. Mitt innlegg. (Se også noen av innleggene nedenfor, der jeg blir rådet til å trekke tilbake teksten fra forumet)

Mulig det kommer fler eksempler fra meg etterhvert

TSP :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva nå med denne retningslinje #16 nå som Orkla Media AS har overtatt Hardware Online AS med 100%? :whistle:

Kan Orkla Media AS bruke postene på forumene som de vil på andre nettsider.

Allers.no vil jo bli ett søskenbarn-nettsted. ;)

Som Jan M Moberg, direktør for forretningsutvikling i Orkla Media Dagspresse sier i denne artikkelen: http://www.hardware.no/artikkel/17280

Å eie Hardware 100 % gjør at vi kan integrere våre internettselskaper bedre.

På tide at forumstyret viser litt handlekraft ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...