tjaa Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg bygde 5 maskiner til skolen min, basert på Abit NF7v2.0 rett før jul. Etterhvert hørtes ulyd fra chipsetviftene på 3 av maskinene når jeg kaldstarter, som rauting fra sultne kyr... Webshopen fikk ingen annen mulighet fra Norek, enn å ta imot samtlige hovedkort per RMa. Det betyr at jeg evt. må "slukke" 20% av maskinparken for noen skarve vifter, og de beste maskinene våre må stå stille en ukes tid. Jeg mailet Abit om dette forrige dagen og fikk svar samme dag. De sier jeg vil få nye vifter til alle hovedkorta uten spørsmål eller fraktutgifter. ...eh, hva skal vi med Norek o.l. som bare stikker kjepper i hjula ? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) kjepper i hjula.. min erfaring når sånnt oppstår er at butikken sender ny vifte avgårde ASAP uten noen spørsmål. Kan jo selvfølgelig bli litt annerledes når det er snakk om flere.. men uansett.. Ville egentlig heller ha fjernet vifta for så å putte på en ribbe.., men selvfølgelig blir det ikke garanti på kortet lengre Endret 5. mars 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 kjepper i hjula.. min erfaring når sånnt oppstår er at butikken sender ny vifte avgårde ASAP uten noen spørsmål. Kan jo selvfølgelig bli litt annerledes når det er snakk om flere.. men uansett.. Ville egentlig heller ha fjernet vifta for så å putte på en ribbe.., men selvfølgelig blir det ikke garanti på kortet lengre 'ASAP' = "As Soon As Possible & free of charge" er hva Abit skriver også... Dessuten, de godtar at jeg ønsker å skifte alle 5 viftene, selvom 2 av de ikke har ulyd ennå. D.v.s. at Abit er opptatt av kvalitet og at ulyd ikke bør forekomme, mens Norek er mest opptatt av byråkratiet og ikke kunden ...slik jeg ser det. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Den "rautinga" skyldes nok at det er olje-lager i viftene, men dette forsvinner så snart systemet er varmt. Er ett kjent fenomen for mange ABIT-kort / brukere. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 vel, hva problemet er er nu en ting, men at det ikke skal være der er brennsikkert. Og at Norek som seriøs levrandør ikke kan godta å sende nye vifter uten kostnad for forbruker/kjøper er dårlig. Er kortet nytt skal det ikke være ulyder, uansett om hvor kort tid det tar før den er borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå