RiniaShqipetare Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) Jeg lurer på om det er mulig å hente tekst fra <iframe></iframe> på det samme måten (eller en annen måte) som <textarea></textarea>? Hvis ja, hvordan? Endret 7. mars 2005 av RiniaShqipetare Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Naaaaj... men er ganske sikkert mulig å oppnå det du er ute etter likevel, med en litt annen tankegang. Lenke til kommentar
RiniaShqipetare Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Naaaaj... men er ganske sikkert mulig å oppnå det du er ute etter likevel, med en litt annen tankegang. Kan du si hvordan?? For jeg trenger det!! Lenke til kommentar
audunr Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 FCKeditor gjør jo dette, så det må jo være mulig. MVH Audun Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg skjønner ikke i heletatt hva du mener RiniaShqipetare... Du skal hente noe fra en iframe? Audunr: Hvis du har sett noe lignende det RiniaShqipetare er ute etter, så kan du prøve å forklare meg du også ;-) Lenke til kommentar
phanti Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Nei. Da må du parse html-filen som blir henten fram i iframen. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hei, det FCKeditor gjør, er etter det jeg vet dette: <form> <input type="hidden" name="Text" value=""> <iframe src="/fckeditor/blablabla"></iframe> <input type="submit"> </form> Iframen inneholder et <textarea>. Når du klikker submit blir innholdet i textareaet overført til den skjulte variabelen Text ved hjelp av Javascript. Dermed havner innholdet i $_POST["Text"]. Google etter "PHP javascript getting content from iframe" eller noe lignende, så finner dere Javascript-kode. MVH Audun Lenke til kommentar
RiniaShqipetare Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Drev å lagdte en WYSIWYG editor, men fant det ut selv hvordan man gjøre det. Takk! Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Kult at dere fant ut av det! Om du har lyst til å dele løsningen med oss så er vi klare for det :-) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Skjønner ikke helt hvorfor de bruker en iframe istedenfor bare en vanlig <textarea>. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 for å rendre html gjetter jeg Lenke til kommentar
audunr Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Skjønner ikke helt hvorfor de bruker en iframe istedenfor bare en vanlig <textarea>. Jeg bruker stort sett IFrames i skjemaer når jeg vil la brukeren endre innholdet i en liten del av skjemaet. Eksempel: <form> <input blabla> <input blabla> <iframe></iframe> <input type="submit"> Iframen inneholder for eksempel en liste over informasjon, og en link til en popup der du kan endre denne informasjonen. Når brukeren klikker lagre i popupen, lukkes popupen, og iframen oppdateres med den nye informasjonen. Uten at hele siden trenger å lastes på nytt. Da ville man jo miste eventuelle endringer som er gjort utenfor Iframen. (Med mindre man gjørt noe lurt Javascript-greier). MVH Audun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå