Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fildeling i nettverk?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og broren min har vært i nettverk lenge nå.

Men når jeg natt til i dag formaterte PCn hans, og installerte nettverket, så får vi ikke tilgang til hverandres PCr...

Når jeg trykker på "vis datamaskiner i arbeidsgruppen" får jeg opp min og hans PC, men får ikke tilgang til hans.

Og hvis han trykker på "vis datamaskiner i arbeidsgruppen" så får han melding om at han ikke har tilgang til arbeidsgruppen og at han skal ta kontakt med administrator.

Vi er medlem av samme arbeidsgruppe som heter "ARBEIDSGRUPPE"

Noen guider på nettet eller noen som kan hjelpe meg med å få fildelinga i orden?

:D

takk for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

min PC har delt nesten alle partisjonene mine...

Har ikke noen brannmur på. Verken i routeren eller på nettverks tilkoblingen på noen av PCene.

Men jeg har norton internet security på brodern sin PC. kan det ha noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar

åååh...

Det var jo det.

Takk hart :)

som fikk meg på tanken

Jeg disable firewallen og alt gikk bra. Norton internet security altså..

Men er det noen måte å slippe fildeling igjennom brannmuren på?

Lenke til kommentar

Det er mulig du kan legge til såkalte "sikre områder" etc. for den brannmuren.. :whistle:

Men du bør også legge til IPX/Net-bios protokoll for netverkstilkoblingene dine, hvis du ikke alt har gjort det. Det gjør at alt funker mye bedre. "Installer hjemmenettverk eller kontornettverk" er også en enkel måte å bli kvitt tilgangsproblemer på... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...