Poby Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Hei, Har kjøpt meg Mercedes 230.6 fra 1973. I byen bruker den 1,7 liter på mila (nå om vinteren) Er det noe vits i å prøve å få gjort noe med forbruket, eller er det bare slik det er? På langtur er det ned mot 1,1 på mila, og det er jo ikke så aller værst. Bilen har gått ca. 200.000, går bra og bruker lite olje. Mvh, Poby Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Hei, Har kjøpt meg Mercedes 230.6 fra 1973. I byen bruker den 1,7 liter på mila (nå om vinteren) Er det noe vits i å prøve å få gjort noe med forbruket, eller er det bare slik det er? Ha nytt luftfilter, plugger og pluggkabler samt sjekke justering av tenning eventuell forgasser/innsprøytning. Lenke til kommentar
leirpytt Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 regner med at det er forgassermotor og i så tilfellet mener jeg at det kan være en "bensin-ventil" som justerer mengden bensin som kommer inn i forgasseren som f.eks er slitt og lekker. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 regner med at det er forgassermotor og i så tilfellet mener jeg at det kan være en "bensin-ventil" som justerer mengden bensin som kommer inn i forgasseren som f.eks er slitt og lekker. er det en W116/3? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå