Veitafan Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 I dag for noen timer siden demonterte jeg pc'en og jeg og en kompis av meg fixa ett hull til en ny vifte, etterpå tok jeg på goop av typen artic silver 5. Satte alt sammen igjen å nå får jeg ikke bilde på skjermen. Alle lysene og viftene mine virker for det, jeg får bari ikke bilde på skjermen. Trenger Hjelp! Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Forklar nærmere, du får ikke bilde fordi du tok goopis på skjermkortet ? Hvis du tok goop på cpu, som er helt vanlig, så ska det ikke ødlegges. Hvis du ikke har tatt kjøleren på cpu inntill så er det det nok ødelagt. Forklar nærmere, og jeg kan svare mer detaljer Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) Jeg har påført goop på cpu'en.... Gjort det helt etter boka. Har også laget ett hull for en ny vifte, men det er ikke relevant ( tok ut alle komponentene før jeg rørte dremeln ). Satte alle komponentene inn i kabbisse igjen og får ikke bilde. Har ikke hatt goop på gpu...Teorier noen? Endret 5. mars 2005 av toSlaDos Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Hmm... alt går som vanlig unntatt skjermbildet? Hadde samme "feilen" selv, jeg hadde glemt å putte inn strømkontakt nr. 2 på hovedkortet, nemlig den 4-pins pentium-pluggen. Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Hmm... alt går som vanlig unntatt skjermbildet? Hadde samme "feilen" selv, jeg hadde glemt å putte inn strømkontakt nr. 2 på hovedkortet, nemlig den 4-pins pentium-pluggen. Begge strømkontaktene til hk er i. Den store og den lille 4-pins. Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Sitter skjermkortet, ram og cpu onkelig i slottene? Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Sitter skjermkortet, ram og cpu onkelig i slottene? ja Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Ta ut batteriet på hovedkortet i 5 min og sett det i igjen og prøv å start maskinen din. (Husk å dra ut strøm før du gjør noe som helt i maskinen din) Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Ta ut batteriet på hovedkortet i 5 min og sett det i igjen og prøv å start maskinen din. (Husk å dra ut strøm før du gjør noe som helt i maskinen din) Har jort....funka ikke....Skal nå se etter om cpu'en sitter godt for 2. gang. Edit: Edit2: cpu'n, rammen og skjermkortet sitter godt i. Begge strømkontaktene er i. Alt som er tilkoblet IDE-kontaktene er i. Vennligst hjelp meg! Sikkert bare en bagatell... Endret 6. mars 2005 av toSlaDos Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Ta ut batteriet på hovedkortet i 5 min og sett det i igjen og prøv å start maskinen din. (Husk å dra ut strøm før du gjør noe som helt i maskinen din) Har jort....funka ikke....Skal nå se etter om cpu'en sitter godt for 2. gang. Edit: Edit2: cpu'n, rammen og skjermkortet sitter godt i. Begge strømkontaktene er i. Alt som er tilkoblet IDE-kontaktene er i. Vennligst hjelp meg! Sikkert bare en bagatell... Er det flere steder det er mulig å sette inn strømmkontakt nr. 2? Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Er det flere steder det er mulig å sette inn strømmkontakt nr. 2? Nei... Kan også nevne att før kom det en pip lyd fra pc'n nå kommer det INGEN lyd... Endret 6. mars 2005 av toSlaDos Lenke til kommentar
jossa Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 du har seff satt inn størm kontakten på sjermkortet vist du har det? prøv å test kortet i en annen pc'e å se om det kommer bilde da .. da har du ijaffal eliminert eller fastslådd kilde.. Lenke til kommentar
smh Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Du kan og prøve med å ta ut alt anna enn det som trengs for å få liv i PC-en. Altså alt anna enn HK, CPU, Minne og skjermkort. Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 Var på lan i helga og "lånte" bort cpu, ram og gfx. Alt funka fint. Så det er hk som er defekt, aner ikke hvordan (statisk?). Skal kjøpe nytt Hovedkort :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå