Christian86 Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Har sensurert skole og etternavn til personen. Lurte på hva dere mener om layout osv. Lenke til kommentar
N* Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 de blå boksene under bildene så vertfall rare ut. det hjelper sikkert å bytte farge , fjerne bordene på de og gjøre de like lange som bildene. evnt bare ha en bord øverst. teksten var også ganske klemt oppi kantene der. lik størrelse på bildene er ingen dum ide. flytt den øverste høyre tekstblokken opp på linje med bildet og mer til høyre så den kommer på linje med bildet under også. flytt også teksten under dildet av hu som danser til den linja. hva er det greiene rundt "den arabiske dans"? kunne tenkt meg det f.eks slik: Lenke til kommentar
andm Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Hvis du ikke har planer om å bruke blokkjustering (og eventuelt automatisk orddeling), så dropp i hvert fall den overflødige bruken av "Enter"-tasten. Et slik liten tekst trenger ærlig talt ikke så mange avsnitt som den har nå. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Dette her var ikke så imponerende, akkurat. Forskjellig størrelse på bilder, rammer rundt teksten under bildene, som er så unødvendig som det kan få blitt. Lite luft fra bildene til høyre kolonne, og hvorfor i all verden ligger ikke bildet i denne kolonnen på samme linje som teksten, hvis den absolutt skal være der? Dette kan og bør gjøres: Like store bilder i bredden. Fjern rammen rundt teksten under bildene, eller la den gå helt ut i bredden av bildet. La høyrekolonnen få mer luft på venstre side, og fjern alle unødvendige line-breaks, som Ostekjeks nevner. Det var mine små tips i disse tidlige nattestimer før jeg drar til Spania i en uke Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) her er da den nye utgaven ps! en ide å lage mer luft mellom danse bildet og intervjuet med hovedrolle innhaveren? Endret 6. mars 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
andm Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Jeg er fortsatt ingen merkbare forbedringer. Alle elementer bør ha samme størrelse, både bilder og tekstbokser. Hvis du ønsker samme oppsett, så følg i det minste N*s forslag til oppsett. Det virker som om du har for få elementer til å dekke hele siden, så du bør kanskje blåse opp bildene litt. Du har fortsatt ikke endret på avsnittene i tekstene. Litt utenom emnet, men jeg føler det er minst like viktig som layout: En årbokside med skrivefeil er vel ikke fullt så innbydende? Personen som har skrevet dette sliter med samskriving: "Hovedrolleinnehaver", ikke "hovedrolle innehaver". "Premierenervene", ikke "premiere nervene". "Dønski-revy" eller eventuelt "dønskirevy", ikke "Dønski revy". Det er også unnlatt en "t" i "likte" på tredje siste linje. Mer ønsker jeg ikke å kommentere. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Jeg er fortsatt ingen merkbare forbedringer. Alle elementer bør ha samme størrelse, både bilder og tekstbokser. Hvis du ønsker samme oppsett, så følg i det minste N*s forslag til oppsett. Det virker som om du har for få elementer til å dekke hele siden, så du bør kanskje blåse opp bildene litt. Du har fortsatt ikke endret på avsnittene i tekstene. Litt utenom emnet, men jeg føler det er minst like viktig som layout: En årbokside med skrivefeil er vel ikke fullt så innbydende? Personen som har skrevet dette sliter med samskriving: "Hovedrolleinnehaver", ikke "hovedrolle innehaver". "Premierenervene", ikke "premiere nervene". "Dønski-revy" eller eventuelt "dønskirevy", ikke "Dønski revy". Det er også unnlatt en "t" i "likte" på tredje siste linje. Mer ønsker jeg ikke å kommentere. ey:p jeg som skrev, men sjekket med foreldre,årbok komiteen og word før jeg printet ut. Ingen av de regisrerte noe feil baah...bare å endre det ny edit=) skal være ærlig: det er det beste jeg greier...er nokså ny med Indesign Endret 7. mars 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
andm Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Ikke for å gjøre deg oppgitt, men hvis du prøver én gang til, så blir nok resultatet enda bedre. Ting jeg ønsker å kommentere nå: Overskrift noe malplassert? Få første tekstboks på linje med øverste bildekant. Legg også til ørlite mer luft mellom tekst og bilde. Bildetekst til bilde nederst til høyre: Det ser sikkert penere ut hvis du bruker samme skriftstørrelse på alt, og få det "på linje" med høyre kanten på bildet over. Plasser det også med naturlig mellomrom fra overstående bilde. Siste tekstboks synes jeg kunne vært plassert noe lengre opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå