Gå til innhold

15" eller 12" Sub i hjemmekino, i rom på ca 20kvm?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har fått tilbud på en 15" subwoofer. (Tannoy Saturn Sub-15). Men jeg lurer litt på om jeg skal velge den eller en f. eks. 12". Jada, jeg skjønner at dette spørsmålet kan virke litt dumt, men greia er at jeg lurer på om en så stor sub vil ødelegge noe av lydbildet, eller være FOR kraftig. Rommet er jo ca 20kvm, så det er jo ikke så stort da.

Det er ingen prisforskjell, jeg får da en 15" sub til prisen av en 12".

Men, merk dere at dette er til hjemmekino (og KUN hjemmekino). Jeg har nok av stereo fra før av.

Hadde vært hyggelig med litt raske svar da ;)

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk høre på den i et LITE rom (kanskje 10kvm). Den lagde NOK lyd, det rista jo som om du satt på flyet i tung turbulens. men om det var bra eller dårlig klarte jeg ikke bestemme meg for. Det er jo det med resten av lyden jeg er bekymret for. Om den ødelegger for resten.

Lenke til kommentar
Jeg fikk høre på den i et LITE rom (kanskje 10kvm). Den lagde NOK lyd, det rista jo som om du satt på flyet i tung turbulens. men om det var bra eller dårlig klarte jeg ikke bestemme meg for. Det er jo det med resten av lyden jeg er bekymret for. Om den ødelegger for resten.

Det er jo tøft med en skikkelig sub da! Om du synes det blir for mye kan du jo bare skru ned litt?!

Lenke til kommentar

12" eller 15" sier jo nødvendigvis ikke så mye !

Se heller på kvalitet ! Jeg har hørt CV 12" og 15", og det er jo helt grei lyd, men dersom du vil ha litt kvalitet på lyden så bør du se etter noe med litt bedre kvaliteter.

En Sub som jeg varmt kan anbefale er AudioPro Ace Bass 2. Den er passe stor for rommet som du beskriver.

Se forøvrig DENNE tråden ! :thumbup:

:blush:

Ser jo at det er Tannoy suben du vil ha, og i det tilfellet er vel 15" å anbefale til rommet ditt. (dersom du BARE skal bruke den til film).

Endret av FallenA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...