Gå til innhold

Vanntank

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, jeg kan sende dere begge to et brukbart bilde av min plexi-tank, om det kan være interessant, men har dessverre ingen tegning!

Uansett, pass på en ting: Sørg for at nippelen for retuvannet blir liggende _lavere_ enn vannnivået i tanken!

Dette tjener to hensikter. 1: Man unngår "plasking" av returvann, som ofte kan føre til luftdannelser i vannet, 2: Vann fra høyeste punkt i systemet vil ikke renne tilbake til tanken. Om returnippelen ligger høyt i tanken, så er det en viss risiko for at dette kan skje ved at luft får tilgang i returnippelen, slik at vannet på tilførselssiden faktisk kan renne tilbake inntil nivået i tanken dekker åpningen i returnippelen.

Håper dere forstår forklaringen!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-25 21:44, |Flame| skrev:

Ta en titt på denne tanken:

Tenkte på noe lignende. Se på den nederste nippelen, det må jo være utstrøm? Og va der den duppetitten av metall rett over pumpa? Er det "fyllings-hull" ?

Joda, høyst sannsynlig er det nok det. Men det rimer ikke helt med Maxi-Jet pumpene mine, som faktisk har innsuget der den pumpa sannsynligvis har utløpet sitt.

Legg også merke til én ting til; Returnippelen har en slange som sørger for utløp under vann-nivå i tanken! :smile:

"Duppeditten" er nok sannsynligvis en på fyllingsåpning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...