|Flame| Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Noen som har en arbeidstegning på en enkel vanntank i plexi? Tenker på beste plassering av inn/ut vannstrøm. Tanken skal monteres med ei Eheim 1048 pumpe. Mål: ca 15x10x10cm ellerno Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Ja,Takk Trenger akkurat den samme tanken :wink: Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Hm, jeg kan sende dere begge to et brukbart bilde av min plexi-tank, om det kan være interessant, men har dessverre ingen tegning! Uansett, pass på en ting: Sørg for at nippelen for retuvannet blir liggende _lavere_ enn vannnivået i tanken! Dette tjener to hensikter. 1: Man unngår "plasking" av returvann, som ofte kan føre til luftdannelser i vannet, 2: Vann fra høyeste punkt i systemet vil ikke renne tilbake til tanken. Om returnippelen ligger høyt i tanken, så er det en viss risiko for at dette kan skje ved at luft får tilgang i returnippelen, slik at vannet på tilførselssiden faktisk kan renne tilbake inntil nivået i tanken dekker åpningen i returnippelen. Håper dere forstår forklaringen! Lenke til kommentar
|Flame| Skrevet 25. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2002 Takker :smile: Men, jeg kan vel ha returnippelen i toppen, med en slange ned i bunn av tanken? Lenke til kommentar
|Flame| Skrevet 25. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2002 Ta en titt på denne tanken: http://www.xit.cjb.net Tenkte på noe lignende. Se på den nederste nippelen, det må jo være utstrøm? Og va der den duppetitten av metall rett over pumpa? Er det "fyllings-hull" ? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Den 2002-06-25 21:41, |Flame| skrev:Takker :smile:Men, jeg kan vel ha returnippelen i toppen, med en slange ned i bunn av tanken? Ja selvsagt, det gjør akkurat samme nytten! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Den 2002-06-25 21:44, |Flame| skrev:Ta en titt på denne tanken:http://www.xit.cjb.netTenkte på noe lignende. Se på den nederste nippelen, det må jo være utstrøm? Og va der den duppetitten av metall rett over pumpa? Er det "fyllings-hull" ? Joda, høyst sannsynlig er det nok det. Men det rimer ikke helt med Maxi-Jet pumpene mine, som faktisk har innsuget der den pumpa sannsynligvis har utløpet sitt. Legg også merke til én ting til; Returnippelen har en slange som sørger for utløp under vann-nivå i tanken! :smile: "Duppeditten" er nok sannsynligvis en på fyllingsåpning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå