Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med en programmeringsoppgave der jeg skal bruke pageUnit millimeter. Problemet er at jeg må konvertere et point på skjermen til mm for å få tak i objektene ved å klikke på de. Dette viser seg å være nærmest umulig...

 

I noen eldre artikler stod det beskrevet at jeg kunne bruke:

 

PointF Conv(Graphics gfx, PointF pointf)

{

pointf.X *=gfx.DpiX / 25.4f;

pointf.Y *=gfx.DpiY / 25.4f;

return pointf;

}

 

men etter å ha studert GDI litt nærmere ser det ut til at skaleringen skjer automatisk, og hos meg må jeg bruke 36.5 i stedet for 25.4 for å få riktig verdi i mm. Men programmet skal jo virke på alle maskiner med forskjellige skjermoppløsninger og greier?!?

 

Hva gjør jeg nå... jeg er nødt til å bruke mm da det er spesifisert i oppgaven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...