Bertram Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg skal kjøpe ny lap for redigering og bildebehandling. Benytter i dag Pinnacle 9 og Photoshop CS. Hvilke egenskaper bør jeg se etter på en slik maskin??? Lenke til kommentar
Hobbyfotografen Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Det kommer ann på hvor kjapt du vil at ting skal gå. Rendering krever mye prosessor. Selv bruker jeg P4 med 2,8GHz, 1Mb ram og redigerer med samme program som deg, Pinnacle 9. For å Rendere en film på 1 time og gjøre den klar til å brenne ut på DVD tar det 3-4 timer. Med Celeron 2,4GHz tar 20 min film ca 3 timer før den er klar for brenning. Tar du nattan til hjelp så kan du greie deg med mindre prosessorkraft. Jeg ble anbefalt å kjøpe Intel P4 til bruk i redigerings sammenheng. Pengene bestemmer mye av gleden... Uten å være for sikker så tror jeg at redigeringsprogrammet er det som krever mest prosessorkraft. Lykke til med kjøpet Lenke til kommentar
Bertram Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Takk for tips. Hadde ikke tenkt å legge så veldig mye i en ny pc, men festet meg litt med denne fra Dell http://www1.euro.dell.com/content/products...c=no&l=no&s=dhs og lurer på om den kan være et bra utgangspunkt. Tar også gjerne i mot tips om andre egnede maskiner som ikke koster skjorta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå