Gå til innhold

Der Untergang - Dine meninger

haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har tenkt å se den neste uke. Så Prof Hans Fredrik Dahl skrev om den i dagens dagbla. Han mente Hitler person på det tidspunktet var veldig feil fremstilt i filmen  :shrug:

de som lagde filmen leste veldig mange biografier om Hitler og andre historiske verker om Berlins fall og laget et manuskript basert på det. at noen synes at Hitler ikke ble fremstilt som syk nok kan sikkert diskuteres blandt de lærde, men tror stort sett de fleste som har skrevet i denne tråden synes Bruno Franz fremstiller en syk Hitler på en svært overbevisende måte.

Det er alltid noen som vil reagere hver gang Hitler framstilles som noe annet enn et umenneskelig monster uten følelser eller sjel, og vi vet alle sammen hvorfor. Uten at jeg har den fjerneste anelsen hvordan Hitler var syns jeg fortsatt filmen var spennende, interessant og Ganz var fascinerende som Hitler.

Lenke til kommentar
Ja, var å så den i dag. Omtrent som forventet etter omtalene, en bra film. Kan ikke huske så stilt publikum i en kinosal før...det var da voldsomt :roll:

pleier å gå veldig mye på kino (rekorden hitil er 50 kinofilmer iløpet av et år) og det er på kun et fåtall av disse jeg kan huske det har vært så stille publikum som i denne filmen.

Lenke til kommentar
Ja, var å så den i dag. Omtrent som forventet etter omtalene, en bra film. Kan ikke huske  så stilt publikum i en kinosal før...det var da voldsomt  :roll:

pleier å gå veldig mye på kino (rekorden hitil er 50 kinofilmer iløpet av et år) og det er på kun et fåtall av disse jeg kan huske det har vært så stille publikum som i denne filmen.

Ja... når vi gikk ut etter kinoen var det ingen som sa et ord... ;)

Lenke til kommentar
Ja, var å så den i dag. Omtrent som forventet etter omtalene, en bra film. Kan ikke huske  så stilt publikum i en kinosal før...det var da voldsomt  :roll:

Får nestenlyst til å grine når eg leser dette :cry:

Lenke til kommentar

Har du sett den?

Lenke til kommentar

Har du sett den?

Akk nei, filmer han av og til en lei tendens til å komme seint her til Odda :tease:

Så det har blitt en del "før premierer" på maskine mi det siste året :whistle: Men denne ska eg se på KINO what so friggin ever :w00t:

Lenke til kommentar

Det er en utrulig bra film. med mange talentfulle skuespillere, serlig han som spillte Hitler. Skulle nesten tru at det var Hitler.

Det var fint å se hvordan forskjellige mennesker hånterte det tredje rikets undergang. Alt fra hardcore Hitler paterioter til landspaterioter som tenke mer på folket en idelogien.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Nei jeg har ikke sett den Hitler filmen Hitler: the rise of evil, kanskje den også er  verdt å se.

Etter å sett den, kan jeg ikke annet enn anbefale :yes: Mer eller mindre samme kvalitet som "Der untergang" . Forskjellen er at her snakkes det engelsk, som kan være et minus for noen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...