ilpostino Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Oppskrytt, synes jeg. Ikke et fnugg av appellerende dramaturgi i hele verket. Se Max heller. Sett i etterpåklokskapens navnså er det vel ikke akurat mye av det Hitler stod for som var så veldig appelerende heller.... er det vel? Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Bra skuespill, Likte spesiellt hitler.. Noe kjedelig i lengden for den som ikke er spesielt interessert i hitlers historie.. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Har tenkt å se den neste uke. Så Prof Hans Fredrik Dahl skrev om den i dagens dagbla. Han mente Hitler person på det tidspunktet var veldig feil fremstilt i filmen de som lagde filmen leste veldig mange biografier om Hitler og andre historiske verker om Berlins fall og laget et manuskript basert på det. at noen synes at Hitler ikke ble fremstilt som syk nok kan sikkert diskuteres blandt de lærde, men tror stort sett de fleste som har skrevet i denne tråden synes Bruno Franz fremstiller en syk Hitler på en svært overbevisende måte. Det er alltid noen som vil reagere hver gang Hitler framstilles som noe annet enn et umenneskelig monster uten følelser eller sjel, og vi vet alle sammen hvorfor. Uten at jeg har den fjerneste anelsen hvordan Hitler var syns jeg fortsatt filmen var spennende, interessant og Ganz var fascinerende som Hitler. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 (endret) - Endret 15. oktober 2018 av Cerb89 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Filmen hadde en spesiell atmosfære, en atmosfære som vitner om håpløsheten, uvitenheten, apatien, dementien, fanatismen osv som jeg tror var rådende de dager i Berlin. Virkelig bra fanget atmosfære. Filmen får 5/4. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Ja, var å så den i dag. Omtrent som forventet etter omtalene, en bra film. Kan ikke huske så stilt publikum i en kinosal før...det var da voldsomt Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Ja, var å så den i dag. Omtrent som forventet etter omtalene, en bra film. Kan ikke huske så stilt publikum i en kinosal før...det var da voldsomt pleier å gå veldig mye på kino (rekorden hitil er 50 kinofilmer iløpet av et år) og det er på kun et fåtall av disse jeg kan huske det har vært så stille publikum som i denne filmen. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Ja, var å så den i dag. Omtrent som forventet etter omtalene, en bra film. Kan ikke huske så stilt publikum i en kinosal før...det var da voldsomt pleier å gå veldig mye på kino (rekorden hitil er 50 kinofilmer iløpet av et år) og det er på kun et fåtall av disse jeg kan huske det har vært så stille publikum som i denne filmen. Ja... når vi gikk ut etter kinoen var det ingen som sa et ord... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Ja, var å så den i dag. Omtrent som forventet etter omtalene, en bra film. Kan ikke huske så stilt publikum i en kinosal før...det var da voldsomt pleier å gå veldig mye på kino (rekorden hitil er 50 kinofilmer iløpet av et år) og det er på kun et fåtall av disse jeg kan huske det har vært så stille publikum som i denne filmen. Ja... når vi gikk ut etter kinoen var det ingen som sa et ord... Får nestenlyst til å grine når eg leser dette Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Ja, var å så den i dag. Omtrent som forventet etter omtalene, en bra film. Kan ikke huske så stilt publikum i en kinosal før...det var da voldsomt pleier å gå veldig mye på kino (rekorden hitil er 50 kinofilmer iløpet av et år) og det er på kun et fåtall av disse jeg kan huske det har vært så stille publikum som i denne filmen. Ja... når vi gikk ut etter kinoen var det ingen som sa et ord... Får nestenlyst til å grine når eg leser dette Har du sett den? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Ja, var å så den i dag. Omtrent som forventet etter omtalene, en bra film. Kan ikke huske så stilt publikum i en kinosal før...det var da voldsomt pleier å gå veldig mye på kino (rekorden hitil er 50 kinofilmer iløpet av et år) og det er på kun et fåtall av disse jeg kan huske det har vært så stille publikum som i denne filmen. Ja... når vi gikk ut etter kinoen var det ingen som sa et ord... Får nestenlyst til å grine når eg leser dette Har du sett den? Akk nei, filmer han av og til en lei tendens til å komme seint her til Odda Så det har blitt en del "før premierer" på maskine mi det siste året Men denne ska eg se på KINO what so friggin ever Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Det er en utrulig bra film. med mange talentfulle skuespillere, serlig han som spillte Hitler. Skulle nesten tru at det var Hitler. Det var fint å se hvordan forskjellige mennesker hånterte det tredje rikets undergang. Alt fra hardcore Hitler paterioter til landspaterioter som tenke mer på folket en idelogien. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Apr . Hitler filmer, har noen sett denne? Hitler: the rise of evil Lurer på om det er noe Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Nei jeg har ikke sett den Hitler filmen Hitler: the rise of evil, kanskje den også er verdt å se. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Virker intressant, så jeg bestilte dem på playcom der den var til påskesalg Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Nei jeg har ikke sett den Hitler filmen Hitler: the rise of evil, kanskje den også er verdt å se. Etter å sett den, kan jeg ikke annet enn anbefale Mer eller mindre samme kvalitet som "Der untergang" . Forskjellen er at her snakkes det engelsk, som kan være et minus for noen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå