Bruun Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 I følge tysklæreren, som kun snakker om denne filmen i disse dager (og jeg går ikke på tysk...), så skal den være kjempebra. Den skal visst vise Hitlers gode sider har jeg hørt. Hele lærerstaben skal av gårde for å se den, så da MÅ den jo være bra Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 I følge tysklæreren, som kun snakker om denne filmen i disse dager (og jeg går ikke på tysk...), så skal den være kjempebra. Den skal visst vise Hitlers gode sider har jeg hørt. Hele lærerstaben skal av gårde for å se den, så da MÅ den jo være bra er på mange måter enig det læreren din sier. filmen fokuserer mer på mennesket Hitler istedenfor tyrannen Hitler Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 I følge tysklæreren, som kun snakker om denne filmen i disse dager (og jeg går ikke på tysk...), så skal den være kjempebra. Den skal visst vise Hitlers gode sider har jeg hørt. Hele lærerstaben skal av gårde for å se den, så da MÅ den jo være bra er på mange måter enig det læreren din sier. filmen fokuserer mer på mennesket Hitler istedenfor tyrannen Hitler Men også hvordan det gikk nedover med ham etterhvert som det gikk nedover med Tyskland. Fascinerende når han snakker om hva han mener om det tyske folk når han begynner å bli litt loco. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Kunne bli litt langtrekkelig til tider. Svært interessant dog Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Men også hvordan det gikk nedover med ham etterhvert som det gikk nedover med Tyskland. Fascinerende når han snakker om hva han mener om det tyske folk når han begynner å bli litt loco. Ja, absolutt! Det var nesten litt trist når man så hvor syk (av det historikere mener var parkinson) og mentalt syk han var blitt, og da han innså at Tyskland var falt. Spesielt fikk i allefall jeg på en måte medfølelse for den varme delen av Hitler da han felte en tåre fordi alle hadde sviktet han, og alt han hadde trodd og kjempet for var tapt Så nok en gang: Denne filmen er så totalt vert å få med seg Ps. Tysklærern min var også veldig opptatt av filmen men ville ikke at vi skulle se den i tysktimen fordi det gikk ut over et noen tysktimer med læring. Og bare så dere vet det: Å bruke at man så Der Untergang som unskyldning for å ha glemt tyskleksene fungerer ikke Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 ÅÅÅÅÅHH har så fryktelig lyst til å se den. Skal spørre om pappa blir med, så kanskje jeg slipper å betale Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Ganz spiller drit bra, han er lik, og hører lik ut. Filmen er generelt retta mot hitler, og nederlaget i berlin, tittelen sier ganske mye. Filmen er drit bra, sterke scener med goebels family. Legg merke til Heman som er kledd i hvit uniform, når dem prater, så sitter han tvers over adolf. Han var forresten narkoman, når adolf blei sinna, så sa han " Herman, din javlade morfin stjeler!" hehe, morsom film, 8/10 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Ps. Tysklærern min var også veldig opptatt av filmen men ville ikke at vi skulle se den i tysktimen fordi det gikk ut over et noen tysktimer med læring. Og bare så dere vet det: Å bruke at man så Der Untergang som unskyldning for å ha glemt tyskleksene fungerer ikke Men det som funker er at man får fri 4 tysk timer, eller avspaserer som man kaller det på fint, for å "ofre" noen timer på denne filmen.Sånn fiksa vi det med vår lærer Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Meget god film, men også meget tragisk og dyster. Ikke noen film du ser for å bli i godt humør. Velspilt og gjennomført dyktig filmhåndtverk. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Har tenkt å se den neste uke. Så Prof Hans Fredrik Dahl skrev om den i dagens dagbla. Han mente Hitler person på det tidspunktet var veldig feil fremstilt i filmen Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Har tenkt å se den neste uke. Så Prof Hans Fredrik Dahl skrev om den i dagens dagbla. Han mente Hitler person på det tidspunktet var veldig feil fremstilt i filmen EN persons mening! Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Årets film hittil, imo. Bruno Ganz spiller bare helt kongebra, samme synes jeg om resten. Enig i det meste som er blitt sagt i denne tråden nå, så er vel egentlig ikke mer å tilføye. Men en ting må jeg si: Jeg er utrolig glad denne filmen ble laget i Tyskland, og ikke USA. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Årets film hittil, imo. Bruno Ganz spiller bare helt kongebra, samme synes jeg om resten. Enig i det meste som er blitt sagt i denne tråden nå, så er vel egentlig ikke mer å tilføye. Men en ting må jeg si: Jeg er utrolig glad denne filmen ble laget i Tyskland, og ikke USA. Der skal du vite at du har mange bak deg, hadde den vert lagd i USA så... ja dere veit jo resten. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Har tenkt å se den neste uke. Så Prof Hans Fredrik Dahl skrev om den i dagens dagbla. Han mente Hitler person på det tidspunktet var veldig feil fremstilt i filmen EN persons mening! Nå er ikke Prof. Hans Fredrik Dahl en hvemsomhelst da, han har nok en peiling på hva han snakker om Her kan man selv lese artikkelen: Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Har noen nevnt at han har en vakent sinne? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Jeg synes filmen er meget bra. Kanskje den ikke viser det slik det egentlig var, men den er utrolig bra laget! Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Denne filmen anbefales. Det er en sterk film, og meget gode skuespillerprestasjoner gjør filmen enda bedre. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Har tenkt å se den neste uke. Så Prof Hans Fredrik Dahl skrev om den i dagens dagbla. Han mente Hitler person på det tidspunktet var veldig feil fremstilt i filmen de som lagde filmen leste veldig mange biografier om Hitler og andre historiske verker om Berlins fall og laget et manuskript basert på det. at noen synes at Hitler ikke ble fremstilt som syk nok kan sikkert diskuteres blandt de lærde, men tror stort sett de fleste som har skrevet i denne tråden synes Bruno Franz fremstiller en syk Hitler på en svært overbevisende måte. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 (endret) Har tenkt å se den neste uke. Så Prof Hans Fredrik Dahl skrev om den i dagens dagbla. Han mente Hitler person på det tidspunktet var veldig feil fremstilt i filmen de som lagde filmen leste veldig mange biografier om Hitler og andre historiske verker om Berlins fall og laget et manuskript basert på det. at noen synes at Hitler ikke ble fremstilt som syk nok kan sikkert diskuteres blandt de lærde, men tror stort sett de fleste som har skrevet i denne tråden synes Bruno Franz fremstiller en syk Hitler på en svært overbevisende måte. SAnt nok!! Faen kan ikkje denne filmen komme dit eg bor for pokker Endret 21. mars 2005 av Mala Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Oppskrytt, synes jeg. Ikke et fnugg av appellerende dramaturgi i hele verket. Se Max heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå