knutby Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) Driver og prøver meg på klokking, og ser at rammen har stor betydning. CPU: Winchester 3000+ Ram: Twinmos dualpack 1024 ddr400 HK: Ausu A8N SLI Deluxe CPU kjøler: den største zalman til ca. 450kr Når jeg bruker det medfølgende AI Booster satte jeg den til 2160mhz(240mhz*9) 37grader. men når jeg restarter ser jeg at minnet ligger på ddr 333?! hvorfor det? Volten på CPUen er 1.5750 hva skjer om jeg endrer den? kan jeg trygt endre den bare så lenge ikke tempen øker for mye(50c) når folk prater om ram så er det alltid nummer som x.x.x.x som blir nevnt. noen som vet hva jeg har? og er det jeg har bra? kommer med flere sp senere. takker for svar! Endret 5. mars 2005 av Loffelur Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Ang. RAM, last ned CPU-Z, http://www.cpuid.com/cpuz.php#download Der finner du minne timingene dine, som standard er det vanligvis noe som: 2.5-3-3-8 eller lignende. De tallene bestemmer hvor lang tid det tar for minnet å gjøre visse operasjoner. Lavere tall er bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå