Gå til innhold

Uno - bra film?

Anbefalte innlegg

Likte denne filmen veldig godt. Noe av det som fikk meg til å like den var den ganske troverdige dialogen skuespillerene imellom (noe som er ganske sjeldent, uansett hvor filmen kommer fra). En annen ting var jo at filmen hadde litt historie, som kanskje ikke var full av action osv i seg selv (er så lei av filmer som bare drives av eksplosjoner for tiden heh).

Likte slutten ganske bra, selv om det var ganske opplagt. Aksel Hennies karakter var fullt klar over at dette skulle skje og jeg synes det ble ganske naturlig.

Terningkast 5

Jeg har heller ingen problemer med å sammenligne denne filmen med hollywood-produksjoner, da de fleste er lite troverdige filmer med mye eksplosjoner og ingen substans (men dog grei underholdning).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte den egentlig ikke så veldig godt selv, virker liksom som om filmen slutter 20 minutter for tidlig, det er liksom noe som ikke er helt "ferdig". Greit at filmer kan ha slutter som man kan tenke over, men hva er det å tenke over etter å ha sett uno?

Lenke til kommentar
Likte den egentlig ikke så veldig godt selv, virker liksom som om filmen slutter 20 minutter for tidlig, det er liksom noe som ikke er helt "ferdig". Greit at filmer kan ha slutter som man kan tenke over, men hva er det å tenke over etter å ha sett uno?

Vis du har sett Bakom filmen, eller kommentatorsporet med Hennie, og Cleve Broch, så skjønner man hva de mener med kapitlene, og slutten..

Det er et kapitel for hver person.

Og slutten, da er David ferdig med det livet. Han trenger ikke leve lenger. For han var det som en seier.

Vis du ser på trafikklyset, så treffer det røde lyset, rett på det røde hjertet på kjøleskapet hjemme hos han. Som symboliserer familien, og kjerligheten til familien..

Jeg liker filmer hvor man faktisk må tenke over slutten :)

Lenke til kommentar

Favorite Quote

-Kjeften din æ! før jæ måkær hue ditt ner i en sten!!!

-Hællvette

-Hæj(*mongo stemme*)

-Uno(*mongo stemme*)

Det er profilen til en kompis av meg, tror han har sett Uno litt mange ganger :cool:

Uno skal visst være en veldig bra film, men lillebroren min på 12 likte den ikke noe særlig så tror man må være litt opp i åra for å like den.

-Veldig spesiell film.

Lenke til kommentar

Det var en kjempegod film, men jeg vil ikke gi den mer enn en svak femmer. Men jeg synes det er litt trist at norske filmer får femmere og seksere av anmelderne når amerikanske filmer på samme nivået (jada, de finnes de og :p) får treere og firere.

Men misforstå meg ikke, Uno er en kjempebra film. (ang. det med amerikanske vs. norske tenkte jeg på norske filmer generelt.)

Det mitt poeng er, er at man ikke skal forholde seg til anmeldelsene i på norske filmer i samme grad som amerikanske. :)

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Men, det er jo ikke en teit slutt... det er jo det hele filmen handler om da.. UNO.. dere ser han smiler? helt på slutten når han ligger der forslått og fæl?

Da har han UNO, da har han vunnet... Da kan han endelig starte på nytt..

Det er det den slutten betyr.. hvis dere ikke har skjønt det enda :p

Endret av Mammuten
Lenke til kommentar
Men, det er jo ikke en teit slutt... det er jo det hele filmen handler om da.. UNO.. dere ser han smiler? helt på slutten når han ligger der forslått og fæl?

Da har han UNO, da har han vunnet... Da kan han endelig starte på nytt..

Det er det den slutten betyr.. hvis dere ikke har skjønt det enda :p

Jeg tror de fleste skjønte filmens tema, (den er litt vanskelig å unngå, hvis vi tenker på navnet, kortspillingen i filmen, kapitlene, slutten) men det er ikke alle som er like fornøyd med den. Litt bank, og han er plutselig ikke interessant for gjengen mer? Nå skal de glemme ham? Jeg satt egentlig der og tenkte: vent litt, hva skjer videre? Denne saken kan da umulig være over!

Det er en stund siden jeg så den, så hvis jeg blander får det være. Skal se den igjen på DVD og komme med synspunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...