Mr. Fiskum Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) du kan skjøpe den i dolly dimpels pakke (mener jeg) ! og du får med deg en brus og en pizza!! Endret 6. mars 2005 av M.F. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Har hatt planer om å bestille filmen via Peppes Film Deal. Da sparer man en lapp. Uno er for øvrig en fantastisk god film - alle som sier noe annet tar feil, enkelt og greit. Det er en milepæl i norsk filmhistorie, mener jeg. Uno og Hawaii, Oslo er to helt unike norske filmer. Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Har hatt planer om å bestille filmen via Peppes Film Deal. Da sparer man en lapp. Uno er for øvrig en fantastisk god film - alle som sier noe annet tar feil, enkelt og greit. Det er en milepæl i norsk filmhistorie, mener jeg. Uno og Hawaii, Oslo er to helt unike norske filmer. ååh.. pizza.... slemme slemme mann... *vri visa kortet og se om det kommer ut noe* Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) hehe.. kjøpte peppe's film deal idag, og så Uno for første gang, ble positivt overasket (selv om mange jeg kjenner sa at den var bra). En av de bedre norske filmene som er spør du meg! Terningkast 6! Endret 7. mars 2005 av dga01 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Uno er for øvrig en fantastisk god film - alle som sier noe annet tar feil, enkelt og greit. Huh? Nei... Uno var bra den, likte at noen endelig fikk fingen ut hva det visuelle angår. Synes ikke Aksel Hennie er helt troverdig som hardbarket helsestudioansatt, men sjefen hans, derimot, er konge. Litt stereotypiske innvandrerkarakterer og jeg ble faktisk forbanna når jeg så den (hadde drukket litt da). Slutten synes jeg var crap. Greit nok at "siste Uno-kort blir lagt" og at han blir fri, i en eller annen forstand, men, med fare for å SPOILE, synes jeg at Cleve Broch sin karakter gjorde noe som jeg ikke helt fikk til å passe i historien. Så for meg en slutt a là Butch Cassidy and the Sundance Kid der. Lenke til kommentar
hingsten Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Slutten var jo en del av det som gjorde filmen så bra. I virkeligheten så er ikke ting som i Hollywood. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Slutten var jo en del av det som gjorde filmen så bra. I virkeligheten så er ikke ting som i Hollywood. er enig, slutten er kjip, men på en bra måte! Ikke no Hollywoodjåleri... Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Slutten var jo en del av det som gjorde filmen så bra. I virkeligheten så er ikke ting som i Hollywood. er enig, slutten er kjip, men på en bra måte! Ikke no Hollywoodjåleri... Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Jeg hadde faktisk tenkt til å spørre om dette selv, men nå som det kom så mange bra svar er det vel egentlig bare å løpe og leie den. Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 uno må være den mørkeste norske filmen jeg har sett, aldri sett noen få så mye bank syntes slutten var grei jeg Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Uno er en film som viser at norsk filmhistorie med filmer à la "Livredd" osv er fortid. Dvs det er mer realistisk hva angår dialog og øvrig skuespill. Er litt frista til å si at noen av "skurkene" var unødvendig Hotel Cæsar-onde, men jeg veit at folk kan være så duste og jævlige på ordentlig. Filmen engasjerte litt, men ikke nok. 4 av 6. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Syns den var veldig bra, vekket noen følelser hos meg. Syns dette er den beste norske filmen jeg har sett (men sant skal være sant, har ikke sett så veldig mange). Skal lett kjøpe den på dvd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Slutt å mas om det Hollywood-slutt-pisset, da! Dessuten har Uno en slutt som ikke viker fra en og annen samlebåndsproduksjon. De fleste mennesker er suckers for klisjèer og derfor funker de på film. Tenk så mye kulere det ville vært hvis SPOILER Cleve Broch hadde gått ut døren og tatt litt av fallet. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Men den er verdt å kjøpe? Tenker på å kjøpe den *Late som han ikke så det white skrev* Endret 7. mars 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Da jeg så Uno hadde jeg lite å si. En god film. Engasjerende. Men så, Pusher ble sett, og mye knuste hos meg. Hele konseptet. Fra kameraføring til manus! Det er som Hennie har sagt "Faen ass, jeg burde virkelig stjele den håndholdte-altfor-lange-klipp-følging av objekt-fotostilen, og min film burde også handle om å komme seg ut av et ondsinnet miljø, ass! Og faen ass, filmen min burde også ende tragisk og proveserende, ass! Men hva mer? Å! Visst faen ass! Jeg stjeler også indeling av dager systemet gjennom intercuts! Og dekker over lureriet med forskjellige fargefiltrer!" Samme greiene som med oppskrytte-kommer til å vinne Oscar!-men nei, Hawaii,Oslo. Om en fjerner glimrende filmer som Monstertorsdag fra listen er definintivt norsk filmindustri bare en tåpelig liten Hollywood copycat langt uti verdens avkrok. Endret 7. mars 2005 av Kyrre (GHL) Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Pusher? Syns du ikke den er Hollywood-copycunt? Eller kanskje du bare var oppgitt over Unos tilsynelatende kopiering av den selv om du faktisk mener at Pusher er copycunt den også? Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Ble positivt overasket da jeg så Uno. Veldig bra film! Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Uno er for øvrig en fantastisk god film - alle som sier noe annet tar feil, enkelt og greit. Huh? Nei... Selvfølgelig var ikke det ment på den måten - jeg trodde du skjønte det. Du må ikke ta alt som står verbalt HELT seriøst. Poenget mitt er at jeg synes det er en fantastisk bra film, jeg vet da utmerket godt at folk kan ha forskjellige meninger. Jeg synes slutten er bra - overhodet ikke slik jeg trodde den skulle ende. @Kyrre: Er litt uenig. Synes faktisk Monstertorsdag er den dårligste av trioen Uno, Hawaii, Oslo og Monstertorsdag. Den fenget meg ikke. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Bare lurer på en ting... Han som spiller Morten (nicolai et eller annet...), er det han samme som spiller han fyren i Buddy? Med andre ord, spiller begge skuespillerne fra Uno (David og Morten) i Buddy også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå