molna Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Både software og hardware på S75/SL75 er helt ny, til og med skjermene skal være enda bedre enn på M75/CX75. Java på S75 (prototype) er for eksempel 300% raskere enn på CX75 Software er nok ikke totalt ny, men har endel nye ting som mappe-menyer slik vi kjenner fra f.eks Series 60. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Både software og hardware på S75/SL75 er helt ny, til og med skjermene skal være enda bedre enn på M75/CX75. Java på S75 (prototype) er for eksempel 300% raskere enn på CX75 Software er nok ikke totalt ny, men har endel nye ting som mappe-menyer slik vi kjenner fra f.eks Series 60. 5323115[/snapback] Den skal også ha multitasking. Spør du meg, er det den dårlige ytelsen, til dels mangel på funksjoner, og software-feilene som ødelegger for Siemens når det gjelder salg. Til og med de billigste modellene til fks. Sony Ericsson har støtte for MP3 og video-opptak. Håper neste generasjon av Siemens-billigtelefoner har alt dette på plass. Siemens bør i alle fall legge L55-systemet på hylla. Det er alt for utdatert nå. Lenke til kommentar
molna Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 L55-plattformen brukes kun på billigmodeller og siden det gir lave priser får vi være takknemlige for det. Dårlig ytelse og mangel på funksjoner, da antar jeg du henviser til gamle modeller. De nyeste har bedre ytelse og definitivt flere funksjoner enn de fleste. Hvor mange mobiler leveres idag med f.eks PDF/Word/Excel-applikasjoner slik som S75? Og Blog-applikasjon, ZIP-applikasjon i tillegg til oppgradering via GPRS/EDGE osv osv Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Til og med de billigste modellene til fks. Sony Ericsson har støtte for MP3 og video-opptak. Håper neste generasjon av Siemens-billigtelefoner har alt dette på plass. Billige salgstriks. En mob med 5 mb minne og støtte for mp3 reklameres ofte med mp3-spiller. Det er helt latterlig, men folk kjøper de likevel. Videoopptak? Det finnes pr i dag bare en knapp håndfull mobiler (på det norkse markedet) med noe som kan likne på akseptabel videokvalitet. Nok et billig salgstriks Endret 22. desember 2005 av Shhhh Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Til og med de billigste modellene til fks. Sony Ericsson har støtte for MP3 og video-opptak. Håper neste generasjon av Siemens-billigtelefoner har alt dette på plass. Billige salgstriks. En mob med 5 mb minne og støtte for mp3 reklameres ofte med mp3-spiller. Det er helt latterlig, men folk kjøper de likevel. Videoopptak? Det finnes pr i dag bare en knapp håndfull mobiler (på det norkse markedet) med noe som kan likne på akseptabel videokvalitet. Nok et billig salgstriks 5324154[/snapback] Ja, men det ER der, og jeg ser faktisk ikke at billige Sony Ericsson-telefoner reklameres for å ha MP3-spiller. Men, MP3 er nyttig til fks. ringetoner. Pointet var at billige Siemens-telefoner ikke har dette. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 L55-plattformen brukes kun på billigmodeller og siden det gir lave priser får vi være takknemlige for det. Dårlig ytelse og mangel på funksjoner, da antar jeg du henviser til gamle modeller. De nyeste har bedre ytelse og definitivt flere funksjoner enn de fleste. Hvor mange mobiler leveres idag med f.eks PDF/Word/Excel-applikasjoner slik som S75? Og Blog-applikasjon, ZIP-applikasjon i tillegg til oppgradering via GPRS/EDGE osv osv 5323541[/snapback] Jo, det har komt seg. Heldigvis. Men trege er de til dels enda (vet ikke ang. S75 siden den ikke er kommet her til lands enda), og min CX75 viser "Vent litt..."-boksen veldig ofte. Men funksjonene har det komt seg med, og jeg må si at CX75/M75 faktisk byr på en god del (minnekort, MP3, IR, BT) til prisen. Forresten så har jeg fått til multitasking (er vel mer en form for "liksom-multitasking") på min CX75, slik at jeg kan sette på en sang, låse tastene, trykke på "###" og dermed bla i menyene. Enkelt og greit Lenke til kommentar
molna Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 jeg kan sette på en sang, låse tastene, trykke på "###" og dermed bla i menyene. Enkelt og greit Det var nytt for meg. Må teste det Ikke så mye man får gjort uansett da... Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Jo, man kan surfe på nettet, sende meldinger osv... Er hvertfall bedre enn å ikke kunne gjøre noe i det hele tatt EDIT: Java-spill gikk også mens jeg hørte på musikk Og, du må patche telefonen med "Devmenu"-patch og "Native menu"-patch. Men jeg er ikke sikker på om det er helt lovlig å diskutere slik modifisering av telefonen her. Endret 23. desember 2005 av Johan123321 Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Det er ikke noen som har hørt noe mer om når SL75 dukker opp, og hva den eventuelt kommer til å koste? Lenke til kommentar
molna Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 3095,- hos MPX.no i allefall. Tror o2 reserverte de første leveransene av SL75, så operatører som Telenor og NetCom må vente litt. Men tror den dukker opp i Norge i løpet av Januar. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Herlig. Jeg må skaffe meg ny telefon, etter at min gamle ble stjålet. Denne er vel den som appelerer mest til meg. Håper netcom eller telenor vil være med å betale på gildet. Lenke til kommentar
tommmy Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Noen som vet når S75 kommer i butikkene? Lenke til kommentar
tmlunde Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Tipper den kommer innen kort tid. En del forhandlere påstår at den skal komme i dag (9. jan) https://prisguiden.no/produkt/39383 Lenke til kommentar
tommmy Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Tipper den kommer innen kort tid. En del forhandlere påstår at den skal komme i dag (9. jan) https://prisguiden.no/produkt/39383 5409363[/snapback] takker, jeg vet at mpx.no har "ubekreftet 09.jan" men tenkte jeg skulle sjekke om noen visste hvilken dato den kom. gleder meg Lenke til kommentar
Stylemaster Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 3095,- hos MPX.no i allefall.Tror o2 reserverte de første leveransene av SL75, så operatører som Telenor og NetCom må vente litt. Men tror den dukker opp i Norge i løpet av Januar. 5389065[/snapback] Ikke helt rett. O2 var den første operatøren til å godkjenne softwaren til S/SL75 av en eller annen grunn. NetCom og Telenor har ikke godkjent softwaren på dem enda med god grunn... Lenke til kommentar
tommmy Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 søren, nå står det "ubekreftet 23.01.06" på mpx.no får vell ikke sett telefonen før i februar da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå