Gå til innhold

Hvorfor er ThatsWrite DVD+ plater så billige?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

That's write sine optodisc duger hvis du brenner rundt halvparten på dem. Brenner du en dvdfilm på dem duger de som frisbeer.(klarte å hive en sånn cirka 200m med medvind, noen bedre?)

Thats write med ricoh er veldig bra!

 

Spør komplett om hvilket mediamerke det er før du kjøper!!!!!!!!!!!!

 

Anbefaler Norwaydisc, disse er meget seriøse og har vanvittig bra fakta om alt det de selger. Meget bra dvd/cd testsjef hos de også. :)

 

A8 :)

Lenke til kommentar

Etter farsen med komplett og de fake Taiyo Yuden platene, så tror jeg ikke engang dem vet selv hva dem selger (se egen tråd).

 

Regelen er å bare handle på butikker som faktisk opplyser om media code, som feks pxp.no, brenner.no og norwaydisc.no. Samtlige av disse selger også TY-baserte plater.

Lenke til kommentar
Meget bra dvd/cd testsjef hos de også. :)

 

A8 :)

Og han blir ekstremt sur når leverandørene ikke leverer de platene og kvalitetene de lover. :realmad:

 

Har 1200 datawrite plater som ble kjøpt inn som testparti - virker bra som frisbee eller leirduer. Heller dårlig til å brenne på - ihvertfall mer enn 2,5Gb.... (Fikk de etter omstendelige tester og bevisføring kreditert - heldigvis). Og det er IKKE første gangen det skjer - avtale om kvalitet/produsent inngås (etter å ha fått testsamples og testet at de er ok), men det man får levert stemmer ikke.

Lenke til kommentar

en annen ting som nevnes i topic, er de billige?

vel, når man tenker etter så er de og alle de andre merkene inklusive verbatim lagd i lavkostsland og produksjonskostnaden på 1 dvd ligger vel sånn ca grovt regnet på 1 til 3 øre. Men så kommer vi vestlige grådige og legger på fraktkostnader, skatter, moms, fortjeneste, skatter, skatter og fortjeneste.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også kjøpt en bråte That's Write DVD+R.

Funker veldig bra. Derimot Packard Bell's (kjøpt på Elkjøp) funker ikke til en del formater.

 

En annen observasjon, en del av de rimelige ("simple") dvd-spillerne i prisklasse 400-700 kr er faktisk mer allsidige/takler flere formater enn de dyrere fra Pionèer/Philips/Hitachi o.l. Har andre noen erfaringer her?

 

Dessuten; hva er divX? Det samme som avi-filer? Vet jeg spør dumt, men kunne vært greit å få svaret.

Lenke til kommentar
en annen ting som nevnes i topic, er de billige?

vel, når man tenker etter så er de og alle de andre merkene inklusive verbatim lagd i lavkostsland og produksjonskostnaden på 1 dvd ligger vel sånn ca grovt regnet på 1 til 3 øre. Men så kommer vi vestlige grådige og legger på fraktkostnader, skatter, moms, fortjeneste, skatter, skatter og fortjeneste.

Alle?

 

Hva med Interaxia? Sveitsisk.

3A media - østerrike.

MAM-E: Italia og Frankrike

Taiyo Yuden: Japan

Hitachi-maxell: Japan

TDK: En del i Japan.

Panasonic-Matsushita: Japan.

Fujifilm: En del CD-R i Tyskland

 

+ mange fler, men av mindre størrelse. Det er langt fra alle som ligger i china/taiwan/india/korea/singapore og nærliggende områder :p

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Ville heller kjøpt eProformance platene fra MPX.no.

De koster det samme og er av langt bedre kvalitet :thumbup:

Ikke alle ePro er kvalitet heller :thumbdown:

 

Kjøpte 25 DVD+R printbare hos MPX i januar i jobbsammenheng som bare var dritt. De sendte meg 25 Verbatim i stedet som kompensasjon. Var nok klar over problemet....

 

ePro platene tok jeg med hjem. Tenkte jeg skulle oppdater NEC'n til Liggy/Dee 's siste Firmware for å se om de brant bedre med den. Ser også det har kommet en 2.19 til Nec'n men prøver Liggy/Dee først.

Lenke til kommentar

Har både god og dårlig erfaring med That's Write. Har senere lært at dette sannsynligvis skyldes ny produsent. Ett parti hadde jeg ingen feilbrenninger, et anner var det bare tull med. Men nå nylig merket jeg at ingen av platene virker på DVD spilleren til en kompis som tar andre brennte plater. Jeg har sluttet å kjøpe dem.

Lenke til kommentar

Nå selgest det thats write plater til 295 for 200 plater dvd-r og det er princo som har produsert dem... er dem greie nok til film ??, har tidligere hatt null problem med plater laget av princo selv om jeg vet at dem kun er middels gode.. Men vi har når kommet inn i 2005 og da bør vel de fleste plater være gode.

 

Eller ??

 

RScue

Lenke til kommentar

hei. kjøpte selv spindel med 25 DVD+R plater fra Thats Write. jeg har bare brent en enda, men det var ingen problemer med den som jeg vet. funker som smurt den. jeg har da en Plextor PX-716 brenner da. funker fint den å, så jeg vet ikke helt hva det går på jeg. uheldighet eller noe sånt. jeg er iallefall rimelig fornøyd med platene. må sies at den dvd plata jeg brente var propp full. dvs. ca. 4,7 GB og det var fremdeles ikke noe problemer.

Lenke til kommentar
Nå selgest det thats write plater til 295 for 200 plater dvd-r og det er princo som har produsert dem... er dem greie nok til film ??, har tidligere hatt null problem med plater laget av princo selv om jeg vet at dem kun er middels gode.. Men vi har når kommet inn i 2005 og da bør vel de fleste plater være gode.

 

Eller ??

 

RScue

Dette lurer jeg på også :)

 

Kan det være disse?

 

Erik

Lenke til kommentar
Nå selgest det thats write plater til 295 for 200 plater dvd-r og det er princo som har produsert dem... er dem greie nok til film ??, har tidligere hatt null problem med plater laget av princo selv om jeg vet at dem kun er middels gode.. Men vi har når kommet inn i 2005 og da bør vel de fleste plater være gode.

 

Eller ??

 

RScue

Dette lurer jeg på også :)

 

Kan det være disse?

 

Erik

Dette er 4x og gamle plater, kom vel ut i slutten av 2003 beg av 2004. disse som selgest på komplett er jo 8 x..

 

rscue

Lenke til kommentar
Nå selgest det thats write plater til 295 for 200 plater dvd-r og det er princo som har produsert dem... er dem greie nok til film ??, har tidligere hatt null problem med plater laget av princo selv om jeg vet at dem kun er middels gode.. Men vi har når kommet inn i 2005 og da bør vel de fleste plater være gode.

 

Eller ??

 

RScue

Kjøpte en del princoplater for ca et år siden. Det var dvd+r 4x plater.

De sluttet å virke i høst (etter ca 5-6mnd). Flere og flere av dem får datafeil, spesielt de som er lagret data på.

:thumbdown:

 

 

 

Verbatim (TY) koster 10kr plata, de er verdt det. :thumbup:

Lenke til kommentar

kan jo ikke sammenligne dyre plater med dyre plater.. thats write koster trossalt kun 1.50 for platene.. har ikke sett ty plater til samme prisene.. bruker selv mye eperformance plater.

 

Men også disse er mye dyrere enn thats write og det er det som det er spm om. om nye dvd platene til thats write er noe bedre en de gamle da det er nye plater og ny standard i forhold til gamle sendinger.. og dvd ider..

 

Så spm er om disse nye princo platene (-) platene til kun 1,50 er noe bedre enn tidligere batcher ?? er det noen som har testet disse ??, ser at topic omhandler + plater men jeg dristet meg å spørre her uansett.. Det er jo også 4 forskjellige produsenter av thats write platene.. CMC, Princo, optodisc og ricoh. Så det er ikke mulig å samenligne merket thatwrite med forskjellige produksjoner da det er flere som produserer disse platene for thats write..

 

RScue

Lenke til kommentar

Tenker på disse kompisene mine som er filmnerder og sitter inne hele dagen og laster ned tonnevis av filmer og brenner dem ut på billige DVD-skiver... De har allerede flere bokhyller fulle med skiver som har slutta helt å fungere lol! Så vit nøyaktig hva du kjøper, ikke kjøp av noen som ikke vet hva de selger, uansett hvor billig det er!

Lenke til kommentar

Jeg bruker kun dvder til utbrenning her og nå, for andre oppgaver bruker jeg andre plater..

 

Har selv brent ut en god del princo fra før og nå har det vel gått ca et år siden de fleste av de er brent ut.. Alle princoer plater som er sertifisert opp tilog med 2 x fungerer bra nå men kun halvparten av 4x fungere nå.. Dette fordelt på 800 plater fra princo. Gjelder da 1x,2x,4x,4xprinbare plater som er egne plater produsert med eget merkenavn..

 

Vet at plater som princo før har produsert på linsens ikke har vært så bra..men at eget merke er bra.. Nå har det jo kommet ut en drøss med nye produksjons serie og jeg håper at de har blitt bedre.. Derfor er jo det lagt ut her spm om disse er bra..

 

 

Mvh

RScue

Lenke til kommentar

Jeg har brent en haug (4-500) med Princo 1x og 4x, og har enda ikke opplevd at plater som var OK etter brenning har blitt uleselige. Enkelte av 1x-platene er uleselige på slutten, men de har vært slik siden de ble brent, og det uleselige området har ikke blitt større de siste 2 årene. Jeg har imidlertid brent 4x-platene på 2x, siden de er for dårlige til å brennes på 4x. Man må også ha en brenner som ikke har noe imot middelmådige -R-plater, f.eks. Pioneer. Det største problemet er egentlig at de blir skikkelig dårlige på slutten, og det kan være kjedelig når man holder på å se film.

 

Jeg bruker likevel ikke Princo-plater lenger. Da jeg begynte å brenne, kostet Princo 16 kr stk fra Brenner.no, og Verbatim kostet 30-40 kr stk, slik at det var endel penger å spare når man kjøpte 100 i slengen. Selv om nokså gode plater fortsatt er mer enn dobbelt så dyrt, er det bare snakk om noen få kroner i forskjell nå om dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...