Hellslayer Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Problemet er følgende: Jeg prøver å sette inn en 256MB pc-133 sd-ram brikke inn i en litt gammel pc som for øyeblikket kun har en 64MB sd-ram pc-100. Da jeg starter maskinen med begge brikkene satt inn så bare piper den 3 ganger, maskinen fortsetter å boote (hører harddisken jobber og harddisklampen blinker) men det kommer ikke noe bilde på skjermen. Samme symtoner kommer da jeg kun har i 256MB brikken. Tar jeg ut 256MB brikken så starter pc'en som vanlig. Jeg har også prøvd å tatt ut bios batteriet. Hovedkortet er ett gammelt compaq hovedkort, men jeg har ikke klart og funnet ut eksakt modell. (Driver å leiter nå så, så fort jeg finner det ut så skriver jeg det opp her Lenke til kommentar
hobol Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Hovedkortet ditt støtter ikke sd133. Så skal du ha mer minne, så må du få tak i sd100 minne, og ikke sd133. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Hovedkortet ditt støtter ikke sd133. Så skal du ha mer minne, så må du få tak i sd100 minne, og ikke sd133. Det skulle vel ikke ha noe med saken å gjøre... Hvis du setter inn PC-133 i et system som bare støtter PC-100, vil det blir kjørt som PC-100... Men fungere det hvis du tar ut 64mb brikken og bare bruker 256mb brikken, eller har du samme problem? Selv om du ikke finner hvilket hovedkort du har, kan du kanskje fortelle oss hvilken compaq du har... Lenke til kommentar
hobol Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Det skulle vel ikke ha noe med saken å gjøre... Hvis du setter inn PC-133 i et system som bare støtter PC-100, vil det blir kjørt som PC-100 Jeg har hatt det samme problemet, og maskinen ville rett og slett ikke kjøre så lenge 133 brikka satt i maskinen, og derfor antok jeg at det 133 minne ikke var kompatibelt med maskiner som ikke støtter mer enn 100 minne. Endret 6. mars 2005 av hobol Lenke til kommentar
WannabeZZ Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Min erfaring er at gammle compaq-maskiner er sinnsykt sære når det gjelder ram. Hadde en deskpro en gang som riktignok startet med masse ny ram, men som bare fant den orginale compaq-rammen. Forsøkte med masse forskjellige standar rambrikker, til ingen nytte.. Har forøvrig kjørt et gammelt asus P2B hovedkort som bare skal støtte 100MHz med både 100 og 133MHz-ram og kun 133MHz uten problemer. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Hehe, godt poeng. Tenkte generellt, og ikke på Compaq.. Husker hvor "morro" det var å skulle hjelp venner med Comcrap maskiner i de dager.. Tror tilogmed jeg sverget en ed på at jeg aldri skulle oppgradere en compaq igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå